Gerdab.IR | گرداب

سواد رسانه

چشم‌اندازهایی که فرد از طریق آنها با رسانه روبرو می‌شود و محتوا و پیام رسانه‌ها را دریافت می‌کند، سواد رسانه‌ای نام دارد. امروزه بی‌سوادی در حوزه رسانه خطرناکتر از نداشتن سواد خواندن و نوشتن است.
آرشیو پرونده ویژه
پرونده / افزایش سواد رسانه‌ای کاربران و امنیت سایبری
توصیه‌های امنیتی ۰۳ دی

پرونده / افزایش سواد رسانه‌ای کاربران و امنیت سایبری

در ذهن بسیاری از افراد، واژه‌ی سواد با رسانه‌ی چاپی بیشترین ارتباط را دارد؛ چنان که معادل توانایی خواندن است. به طوری که در رابطه با تعلیم و تلویزیون این اصطلاح را سواد بصری نام‌گذاری می‌کنند.
پرونده/ ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای
۱۴ آبان

پرونده/ ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای

سواد رسانه‌ای یکی از مباحث جذاب در حوزه ارتباطـات و بـه عنـوان یک اندیشه کلیدی مطرح است که در نتیجه آن افراد خود را به رسانه هـا اعلام مینمایند، تا معنای پیامهایی که با آن‌ها مواجـه مـیشـوند تعبیـر وتفسیر کنند.
پرونده/ سواد رسانه‌ای: تعریف و تاریخچه
۰۸ آبان

پرونده/ سواد رسانه‌ای: تعریف و تاریخچه

هم اکنون انقلاب اطلاعات و ارتباطات، مرز‌های ملـی را درنوردیـده وتحولات شگرفی را در عرصه جهانی شـدن خلـق کـرده اسـت. از ایـن روحجم بالای اطلاعات و دانش‌های تازه، بـه راحتـی از طریـق شـبکه هـای اطلاعاتی در دسترس همگان قرار میگیرد، دیگر جای هیچگونه تردیـدی در شکل گیری «دهکده جهانی» وجود ندارد.
مستند/ تبلیغات دیجیتال در ایران (قسمت دوم)
مستند اختصاصی ۰۶ تير

مستند/ تبلیغات دیجیتال در ایران (قسمت دوم)

تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های بازاریابی و تبلیغات است که پیام‌های مورد نظر را از طریق اینترنت به دست (یا سمع و نظر) مخاطب می‌رساند. در این روش با استفاده از شیوه‌ها و استراتژی‌های هدفمند، انواع مختلفی از اقلام تبلیغاتی گرافیکی یا متنی را بر روی قسمت‌های مختلف اینترنت قرار می‌دهیم تا در اختیار مخاطب هدف قرار بگیرد.
مستند / تبلیغات دیجیتال در ایران (قسمت اول)
مستند اختصاصی ۲۸ خرداد

مستند / تبلیغات دیجیتال در ایران (قسمت اول)

تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های بازاریابی و تبلیغات است که پیام‌های مورد نظر را از طریق اینترنت به دست (یا سمع و نظر) مخاطب می‌رساند. در این روش با استفاده از شیوه‌ها و استراتژی‌های هدفمند، انواع مختلفی از اقلام تبلیغاتی گرافیکی یا متنی را بر روی قسمت‌های مختلف اینترنت قرار می‌دهیم تا در اختیار مخاطب هدف قرار بگیرد.
پرونده/ افزایش اثربخشی سواد رسانه‌ای در زمان گسترش اخبار جعلی
توصیه‌های امنیتی ۰۹ خرداد

پرونده/ افزایش اثربخشی سواد رسانه‌ای در زمان گسترش اخبار جعلی

امروزه بخش وسیعی از زندگی روزمره‌ی انسان‌ها در فضای مجازی می‌گذرد. حتی لازم به یادآوری نیست که همه‌گیری کرونا نیز چطور به مجازی شدن بیشتر زندگی انسان‌ها دامن زده است و قوانین مربوط به قرنطینه، آدمیان را در خانه‌ها محبوس و در فضای مجازی اسیر کرده است.