Gerdab.IR | گرداب

نتانیاهو: یهودیان ایران اهمیتی برای ما ندارند!

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۰

نتانیاهو بار دیگر گفت که جان و امنیت یهودیان ساکن ایران در حمله احتمالی ما به نیروگاههای هسته ای این کشور برايمان اهمیتی ندارد.

به گزارش گرداب، در حالی که طی هفته های اخیر مقامات صهیونیستی و رسانه های وابسته به آنها بارها بر طبل حمله نظامی به ایران کوفتند و برخی کارشناسان هشدارهایی نسبت به امنیت بیش از هزاران یهودی که در ایران زندگی می کنند ابراز کرده اند، اما نتانیاهو در پاسخ به این اظهارات گفته است کشورش حق دارد در برابر هر گونه خطر امنیتی که از سوی ایران آنان را تهدید کند واکنش دلخواه نشان داده و در این مسیر، جان یهودیانی که در ایران زندگی می کنند و ممکن است کشته یا آسیب ببینند برایشان اهمیتی ندارد. علاوه بر ایران، چنانچه اهداف تل آویو در کشورهای دیگر نیز موجب خسارت یا آزار به یهودیان مقیم آنجا شود، هیچگونه تغییر یا خللی در روند آن ایجاد نخواهد شد.

ایران پس از رژیم صهیونیستی اصلی ترین کشور خاورمیانه محسوب می شود که اکثریت یهودیان در آن زندگی می کنند. ریشه های تاریخی مربوط به سکونت یهودیان در ایران به بیش از 2700 سال پیش می رسد. تهران و شیراز شهرهایی هستند که اکثر یهودیان ایران در آنها ساکن هستند .

"سیامک مهرصدق"،‌ نماینده یهودیان در مجلس ایران در گفتگویی اظهار کرده است: «حفظ امنیت اقلیت ها از مسئولیت های کشورهاست در حالیکه اسرائیل کوچکترین مسئولیتی در قبال اقلیت های دینی خود در کشورهای مختلف تقبل نمی کند. چنانچه رژیم صهیونیستی تجاوزی به خاک ایران داشته باشد ما نیز در کنار سایر ایرانیان برای مقابله با آنها آماده هستیم. جامعه یهودیان ایران تحت هر شرایطی در کنار هموطنان خود ایستاده است.»

"مایر لیتواک"، استاد ایران شناسی در دانشگاه تل آویو گفته است: «اقدامات دولت بیش از هرکس دیگری موجب آزار و شکنجه هم کیشان خود در کشورهای دیگر شده است. اظهارات مقامات در مورد حمله نظامی به نیروگاههای هسته ای ایران یهودیان ایرانی را به شدت ناراحت و حساس کرده است. دولت اسلامی این کشور طی سالها ثابت کرده که یهودیان نیز می توانند در صلح و امنیت تحت لوای حکومت اسلامی زندگی کنند. چنانچه اسرائیل دست به کشتار یهودیان ایران بزند بار دیگر کذب گویی مقامات آن در مورد حق زندگی مسالمت آمیز برای همه اقلیت های مذهبی در هر نقطه از دنیا برای اذهان جهانی افشا خواهد شد.»

قابل ذکر است که بیش از 250 هزار یهودی طی حدود 2700 سال در ایران ساکن بوده و زندگی می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران