Gerdab.IR | گرداب

لوموند بررسی کرد؛

رژیم صهیونیستی پس از انتخابات آمریکا به ایران حمله خواهد کرد

تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۱

تهدید ایران شگرد اسرائیل است تا از حل و فصل جنبش‌های اجتماعی و مسئله فلسطین دوری کند و بودجه مسائل دفاعی را دست نخورده نگاه دارد، لذا احتمال حمله به ایران قبل از انتخابات آمریکا کم است.

به گزارش گرداب، "سباستین بوسوا"، محقق در دانشگاه بروکسل و کارشناس امور رژیم صهیونیستی و فلسطین، در مصاحبه با روزنامه "لوموند" در مورد تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران گفت: «من فکر می کنم این یکی از شیوه های دولت اسرائیل است تا از حل و فصل جنبش های اجتماعی و مسئله فلسطین دوری کند و همچنین بودجه تخصیص یافته برای مسائل دفاعی را دست نخورده نگاه دارد. شاید تهدید ایران وجود داشته باشد، ولی این تهدید بیش از حد بزرگ نمایی شده است. زمانی که اسرائیل در سال های 1960 به کمک فرانسه به سلاح اتمی دست یافت، نظر هیچ کس را جویا نشد. اگر اصل بازدارنده اتمی بر پایه تعادل میان طرفین است، چرا تاکنون هیچ وزنه ای در خاورمیانه در برابر اسرائیل قرار نگرفته تا تعادل برقرار شود؟ چرا ایران یا هر کشور دیگری نمی تواند سلاح اتمی داشته باشد؟ من فکر می کنم که اسرائیل به یک دشمن جدید نیاز دارد و به نظر می رسد که این خطر از داخل خود اسرائیل ظاهر شود. از اوت 2011، زمانی که این کشور شاهد بزرگ ترین تظاهرات مردمی در تاریخ خود بود، دولت اسرائیل به واقع هراسید. به همین دلیل "نتانیاهو" به حمایت جناح افراط گرای مذهبی و ملی احتیاج دارد تا بتواند اهمیت تخصیص بودجه دفاعی را توجیه کند. آیا به ایران حمله خواهد شد یا خیر؟ پیش بینی آن سخت است، ولی احتمال آن قبل از انتخابات آمریکا بسیار کم است.»

بوسوا، در مورد نتایج حمله صهیونیست ها به ایران پیش از انتخابات آمریکا، گفت: «ابتدا باید بپرسیم: این حمله چه سودی خواهد داشت؟ بسیاری از اسرائیلی ها معتقدند که یک حمله نظامی ماه ها طول خواهد کشید تا نتیجه بدهد، به ویژه که تأثیر و کارآمدی بمباران ها علیه تأسیسات زیرزمینی ایران نیز زیر سؤال رفته است. پس حمله آمریکا و اسرائیل چه فایده ای خواهد داشت؟ به ویژه که دو حمله اخیر ارتش اسرائیل علیه لبنان در 2006 و علیه غزه در 2008 به شکست انجامیده است. "حزب الله" و "حماس" نیز همچنان در صحنه حضور دارند. اکثر ناظران در اسرائیل معتقدند که در صورت حمله به ایران، مواضع حکومت اسلامی تقویت خواهد شد.»

منبع: جام نیوز