فشار برای حفظ حریم شخصی این بار برای یاهو

تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

به دنبال فشار و درخواست گسترده کاربران از موتور جستجوهای بزرگ اینترنتی برای احترام به حریم شخصی اشان، یاهو تسلیم بخشی از خواسته‌های آنان شد.

به گزارش گرداب به نقل از تک وب، در حالی که "گوگل" به علت به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربرانش و نقض حریم شخصی آنها تا حد زیادی اعتبار خود را از دست داده، "یاهو" می گوید که به زودی از قابلیتی موسوم به "Do not track" پشتیبانی خواهد کرد که مانع از بررسی سوابق جستجوهای کاربران در یاهو به وسیله اشخاص و شرکت های ثالث می شود.

در این صورت کاربران می توانند گزینه ای را در هنگام استفاده از یاهو فعال کنند که به آنان اجازه می دهد جلوی ردگیری فعالیتهایشان در فضای مجازی را بگیرند.

یکی دیگر از مزایای این کار جلوگیری از بمباران تبلیغاتی کاربران به صورت هدفمند و بر اساس سوابق کاربری وب است. امروزه آگهی دهندگان با بررسی کوکی ها می توانند از تمامی سایت های محبوب و علایق کاربران مطلع شوند و حتی بدانند کاربران اینترنت همراه چه موقعیت مکانی دارند و بر همین اساس تبلیغاتی را در معرض دیدشان قرار دهند. فعال کردن قابلیت Do not track جلوی این سوءاستفاده را هم می گیرد.

گوگل علی‌رغم همه اعتراضات به عمل آمده از سوی گروه های مدافع حقوق مدنی و شرکت های امنیتی کماکان چنین قابلیتی را بر روی سرویس های خود فعال نکرده است.

منبع: فارس