Gerdab.IR | گرداب

نقشه راه گوگل تبیین شد؛

گرداب/ اتحاد همه تجهیزات یک جاسوس

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

مدیر اجرایی گوگل به مناسبت نخستین سالگرد فعالیت خود در این سمت، نقشه راه این کمپانی برای آینده را تبیین کرد.

به گزارش گرداب، "لری پیج"، مدیر اجرایی (CEO) گوگل كه يكي از بنيان‌گذاران این کمپانی نیز هست، در مطلبی اعلام کرده است که این کمپانی به دنبال آسان کردن موتور جستجوی گوگل و تجمیع آن با دیگر سرویس‌های گوگل چون شبکه اجتماعی گوگل پلاس است.

وی هدف گوگل از انجام این کار را مرتبط کردن پلت‌فرم‌های گوناگون این کمپانی با یکدیگر اعلام کرده است تا از این طریق کاربران بدون آن‌که مجبور باشند بین سایت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات گوگل حرکت کنند، از خدمات مختلف این کمپانی استفاده کنند.

پیج در این باره گفت: «این بدان معناست که محصولات مختلف ما قادر خواهند بود به صورت یکپارچه با یکدیگر کار کنند. افراد دیگر مجبور نیستند برای انجام کارهای خود صفحات گوگل را پیمایش کنند؛ این امر خود باید محقق شود.»

راه اندازی گوگل پلاس و هم‌گرایی پلت‌فرم‌های مختلف گوگل از مهم‌ترین اقدامات پیج در سال نخست فعالیتش (از ماه آوریل سال 2011 میلادی) در سمت مدیریت اجرایی این کمپانی است. وی تاکنون اقداماتی را در راستای مدرن کردن خدمات گوگل و پیوند به وب‌سایت شبکه اجتماعی این کمپانی صورت داده است.  پیج همچنین گفته است گوگل فعالیت‌هایی را در راستای پول‎ساز کردن سرویس‌های رسانه‌ای کمپانی مانند "یوتیوب"، صورت خواهد داد.

با استراتژی که بنیان‌گذار و مدیر اجرایی گوگل در پیش گرفته است، مشتریان هر یک از محصولات این کمپانی، ناخواسته با مجموع محصولات آن مواجه و مشتری مجموعه "اینترنتی-اطلاعاتی" گوگل می‌شوند.

به این ترتیب به لطف سرویس‌های پرمخاطب گوگل مانند موتور جستجوی آن، سرویس‌های دیگر که در مصاف با رقبا دچار نوسان هستند، مانند گوگل پلاس که نتوانست به عنوان رقیبی جدی در برابر فیس‌بوک عرض اندام کند، به کاربران تحمیل خواهند شد.

چندی پیش "جیمز ویتاکر" که سه سال مدیر بخش مهندسی گوگل بود، به طور ناگهانی از این کمپانی جدا شد. وی معتقد است که تا قبل از لری پیج، تبلیغات همواره منبع در آمد اصلی گوگل بود که به کمک آن، مهندسین گوگل می‌توانستند محصولات نوآورانه‌ای را تولید کنند، اما پس از قرار گرفتن پیج در سمت مدیری اجرایی، تبلیغات به آخرین گزینه تبدیل شد و دقیقا عکس روند سابق پیش گرفته شد. محصولات گوگل کم کم نابود و بسیاری از آن‌ها فقط به وسیله‌ای برای جمع‌آوری و سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران گوگل تبدیل شدند.