Gerdab.IR | گرداب

واشنگتن پست: رهبر ایران اهل سازش با غرب نیست

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

نفرت آیت الله خامنه ای از سازش شناخته شده است. او مدت هاست که معتقد است هدف واشنگتن در تهران نه تغییر رفتار بلکه تغییر رژیم است.

به گزارش گرداب، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار یادداشتی به تحلیل مواضع رهبر معظم انقلاب در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی پرداخت.

واشنگتن پست نوشت: در معادلات سیاسی هیچگاه آیت الله خامنه ای اهل قمار نبوده است. از زمانی که در سال 1989 رهبر انقلاب شد، همواره سعی کرده است وضع موجود را با تصمیمات مهم حفظ کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: نفرت آیت الله خامنه ای از سازش شناخته شده است. او مدت هاست که معتقد است هدف واشنگتن در تهران نه تغییر رفتار بلکه تغییر رژیم است. او گفته است که اگر ضعف نشان دهید، انعطاف نشان دهید و عقب نشینی کنید، نیروهای استکباری تهدیدهای خود را جدی‌تر می کنند.
آیت الله خامنه ای معتقد است هر گونه سازش در زمینه ایده آل های انقلابی باعث متزلزل شدن پایه های انقلاب اسلامی می شود. تاریخ معاصر این نظر را در تمام دنیا تایید می کند. کوتاه آمدن "معمر قذافی" از برنامه هسته ای بود که باعث شد نیروهای ناتو بتوانند در این کشور دخالت کنند و آن رژیم را سرنگون کنند. برعکس، آزمایش هسته ای پاکستان در سال 1998 باعث شد این کشور بتواند در برابر تحریم ها و فشار های خارجی مقاومت کند.

منبع: جام نیوز