Gerdab.IR | گرداب

افزايش آزار و اذيت جنسی در ارتش آمريكا

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۱

اين گزارش نشان مي دهد متاسفانه، اوضاع تقريبا به روال سابق است، به‌طوري که پرونده‌ها افزايش، ولي موارد پيگرد قضائي و مجازات کاهش يافته است.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري رويترز، در گزارش سالانه پنتاگون آمده است: موارد آزار و اذيت جنسي در ارتش آمريکا سال گذشته افزايش يافت.

"لئون پانتا"، وزير دفاع آمريکا، اين جرم را "توهيني به ارزش هاي اساسي آمريکا که ما از آنها دفاع مي کنيم"، خواند و گفت: «اين هفته در رايزني هاي خود با کنگره به منظور جلوگيري از موارد آزار و اذيت جنسي، تدابيري را اعلام خواهد کرد.»

بر اساس اين گزارش، در سال 2011، 3 هزار و 192 مورد آزار و اذيت جنسي به مقامات ارتش آمريکا گزارش شد که افزايشي يک درصدي را در مقايسه با 3 هزار و 158 مورد سال 2010 نشان مي دهد. گزارش پنتاگون نشان مي دهد در حدود 56 درصد موارد يک عضو ارتش، عضوي ديگر را مورد آزار و اذيت قرار داده، در 26 درصد موارد يک عضو ارتش، يک غيرنظامي را اذيت کرده، در 6 درصد موارد يک غيرنظامي، يک نظامي را مورد آزار و اذيت قرار داده و در 12 درصد موارد نيز يک فرد ناشناس، يک نظامي را اذيت کرده است.

"جکي اسپير"، عضو مجلس نمايندگان آمريکا و يکي از منتقدان صريح اللهجه عملکرد ارتش در مورد پرونده هاي آزار و اذيت جنسي مي گويد: «اين گزارش نشان مي دهد متاسفانه، اوضاع تقريبا به روال سابق است، به‌طوري که پرونده‌ها افزايش، ولي موارد پيگرد قضائي و مجازات کاهش يافته است.»

"اسپير" حامي خارج کردن پرونده هاي آزار و اذيت جنسي از دست ارتش و سپردن آنها به اداره اي ويژه متشکل از کارشناسان نظامي و غيرنظامي است.

وي مي افزايد: «اين گزارش نشان مي دهد کلاس هاي پيشگيري و آموزش براي حل مشکل تجاوز و آزار و اذيت جنسي در ارتش کافي نيست.»
 
گزارش موارد آزار و اذيت جنسي به ارتش به دو دوسته تقسيم مي شود: پرونده هاي سري که محرمانه مي ماند و اطلاعات کمي درباره آنها در دسترس است و موارد غيرسري که از طريق کانال هاي نظامي عادي مورد رسيدگي و پيگرد قضائي قرار مي گيرد.

از بين 2439 پرونده غيرمحرمانه آزار و اذيت جنسي، 31 درصد مربوط به اتهام تجاوز، 30 درصد مربوط به ضرب و شتم جنسي، 25 درصد مربوط به اتهام برخورهاي نامناسب جنسي و ساير موارد شامل يک رشته از ديگر جرائم جنسي بوده است.
 
آمار و ارقام پرونده هاي غيرمحرمانه نشان مي دهد قربانيان آزار و اذيت جنسي بيشتر زنان زير 25 سال شاغل در رده هاي پايين‌تر ارتش آمريکا هستند. حدود 12 درصد قربانيان، مرد و 88 درصد نيز زن بوده اند.

89 درصد عاملان اين جرائم مرد، 2 درصد زن و نه درصد نيز ناشناس بوده اند. اين اطلاعات نشان مي‌دهد مصرف الکل با بسياري از اين پرونده ها در ارتباط بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران