Gerdab.IR | گرداب

رضایت نتانیاهو از سرکوب کاروان "به فلسطین خوش آمدید"

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

رژیم صهیونیستی 43 نفر از فعالان اروپایی که اقدام به خریداری بلیت هواپیما برای شرکت در "کاروان هوایی به فلسطین 2012 خوش آمدید" کرده بودند را بازداشت کرد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در گفتگو با "اسحاق آحارنویچ"، وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی از افسران و فرماندهان پلیس این رژیم به خاطر اقدام موفقیت آمیز در برخورد با اعضای کاروان هوایی در فرودگاه "بن گورین" قدردانی کرد.

رژیم صهیونیستی 43 نفر از فعالان اروپایی را در فرودگاه بن گورین بازداشت کرد. حدود یک هزار و دویست تن از حامیان فلسطین از سرتاسر اروپا اقدام به خریداری بلیت هواپیما برای شرکت در "کاروان هوایی به فلسطین 2012 خوش آمدید" کرده بودند، ولی به دستور رژیم صهیونیستی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی این بلیط ها را لغو کردند.

وزارت داخلی رژیم صهیونیستی هفته گذشته در بیانیه ای به فعالان خارجی که قصد دارند در دور دوم تظاهرات اعتراض آمیز در فرودگاه بن گورین شرکت کنند، هشدار داد که به محض ورود به فرودگاه بازداشت خواهند شد.

در دور اول تظاهرات و با عنوان "به فلسطین خوش آمدید" که در ژانویه سال گذشته برگزار شد، نیروهای پلیس، نیروهای اطلاعاتی، وزارت داخلی، نیروهای فرودگاه و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش در آمدند و 120 نفر از فعالان حامی فلسطین که در اقدامی مسالمت‌آمیز و در اعتراض به محاصره دریایی غزه، وارد فرودگاه بن گورین شده بودند را بازداشت کردند. صدها نفر نیز از ورود به فرودگاه منع شدند.

منبع: قدسنا