Gerdab.IR | گرداب

دیپلماسی عمومی آمریکا صاحب شبکه تلویزیونی شد

تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

هدف از راه‌اندازي اين مركز جديد، ايجاد پايگاهي است كه بتوان در آنجا برنامه‌هاي زنده، جذاب و با كيفيت توليد كرد.

به گزارش گرداب، وزارت امور خارجه آمريكا صاحب مراكز جديد توليد برنامه‌هاي تلويزيوني و استوديو با كيفيت بالا شد.

شركت "هيومن سيركت" (Human Circuit) اعلام كرد كه پروژه طراحي و يكپارچه‌سازي مراكز توليد برنامه‌هاي تلويزيوني وابسته به دفتر برنامه اطلاعات بين‌المللي وزارت امور خارجه آمريكا (IIP) تكميل شده است. پروژه مراكز پس از توليد و استوديو با كيفيت عالي در وزارت امور خارجه، شامل طراحي، ارائه خدمات مهندسي و يكپارچه‌سازي رسانه‌ها براي تغيير فضاي معماري كنوني به مراكز پيشرفته پس از توليد است.

تيم‌ كاري توليدات تلويزيوني و "CO.NX" (اختصار كلمه "connects") به يك فضاي استوديويي نياز داشتند كه براي برنامه‌هاي زنده سنتي مناسب بوده و مستلزم بهره‌گيري از استعدادهاي محلي و نيز سيستم‌هايي كه با رسانه‌هاي اجتماعي سازگار باشد و بتواند از طريق نرم‌افزار "اسكايپ" يا ديگر سيستم‌هاي ارتباطي امكان مشاركت در برنامه را براي كاربران ميهمان فراهم سازد. "جيسون كاتز" (Jason Katz) رئيس دفتر برنامه‌هاي ويدئويي گفت: «هدف ما براي ساخت استوديو چند منظوره توليد برنامه‌هاي ويدئويي، ايجاد يك زيرساخت مناسب با فناوري پيشرفته، قابل تغيير و قابل ارزيابي بود كه از ماموريت سياسي اين اداره در سالهاي آينده قرن بيست و يكم پشتيباني كند.»

تاسيسات جديد به اين دفتر امكان مي‌دهد تا براي مخاطبان اين شبكه در اقصي نقاط جهان هر روز برنامه‌هاي ويدئويي با كيفيت بالا تهيه يا پخش کند. برنامه‌هاي ويدئويي بايد به هر شكل ممكن، با زيرنويس يا دوبله شده به زبانهاي مختلف در دسترس عموم باشند و براي پخش در سيستم‌هاي مختلف از تلفن همراه گرفته تا شبكه‌هاي اجتماعي يا پخش از طريق شبكه‌هاي تلويزيوني كيفيت بالا طراحي شوند. استوديو جديد همچنين امكان فيلمبرداري بسيار سريع از هنرمندان و كارشناسان بسيار معروف و نيز تدوين، تنظيم، تفسير و پخش فوري آنها را مهيا مي‌سازد.

 "مارك بتكا" (Mark Betka) مدير برنامه CO.NX اظهار داشت: «در حال حاضر از فضاي اين استوديوی جديد براي پخش برنامه‌هاي زنده بر روي اينترنت و براي صدها مامور ديپلماتيك آمريكا در سراسر جهان استفاده مي‌كنيم. هدف از راه‌اندازي اين مركز جديد، ايجاد پايگاهي است كه بتوان در آنجا برنامه‌هاي "زنده"، جذاب و با كيفيت توليد كرد. به اعتقاد ما آنچه كه اهميت داشت، احتمال ضعيف شكست اين پروژه و توليد قابل‌ توجه برنامه‌‌هاي با كيفيت بالا بود كه با طراحي و آغاز به كار مركز جديد قطعاً به اين هدف دست يافته‌ايم.»

بتكا در توصيف برخي از ويژگيهاي برجسته اين فناوري كه شركت Human Circuit آن را ابداع كرد، چنين بيان داشت: «هرچه ما با فوت‌وفن اتاق كنترل جديد بيشتر آشنا مي‌شويم، هزاران روش را كشف مي‌کنيم كه اين مركز مي‌تواند از طريق آنها با رسانه‌هاي مختلف ارتباط برقرار کند –از برنامه زنده گرفته تا سخنرانان ميهمان كه از طريق نرم‌افزار اسكايپ در برنامه‌ها شركت مي‌كنند، تا اتصال سيستم كنفرانس به اتاق كنترل– اين تاسيسات به ما كمك مي‌كند تا اين نظريه را ترويج کنيم كه گفتگو از طريق وب‌كم با كيفيت بالا در اين محيط بين‌المللي چه نقشي دارد. مطمئناً‌ در آينده نزديك ساختار حرفه‌اي اين استوديو به طور روز افزون توجه همكاران ما در وزارت امور خارجه را براي شركت در برنامه‌هاي گفتگو از طريق وب‌كم جلب مي‌کند. انتظار بر اين است كه ظرف مدت كوتاهي ادارات بيشتري درخواست خود را براي دريافت برنامه‌هاي زنده اين مركز مطرح کنند.»

بتكا همچنين افزود: «شركت Human Circuit در طول پروژه به مدير توليد كمك كرد تا بفهمد كه چگونه مي‌توان به بهترين وجه ممكن از اين مركز بهره گرفت. شركت فوق مي‌داند كه راه‌اندازي، فعاليت و نحوه عملكرد سيستم ما تا چه اندازه مهم است. از آنجایي كه همكاري اين مركز با مقامات بلندپايه دولت و ساير متفكران متنفذ بدون اطلاع قبلي است، واكنش لحظه‌اي آنها به موضوعات مختلف اين امكان را به ما داده است تا همچنان ميزبان مقامات ارشد در برنامه‌هاي بسيار مهم و پرطرفدار باشيم.»

كاتز در ادامه گفت: «دفتر برنامه اطلاعات بين‌المللي برنامه‌هاي ويدئويي تهيه كرده است كه از لحاظ بصري جذاب و سرگرم‌كننده بوده و داستان واقعي دارند كه در اصل با تبيين ارزشهاي آمريكا اهداف تعامل وزارت امور خارجه با مخاطبان خارجي را محقق مي‌سازند. اين برنامه‌هاي ويدئويي از طريق داستانهاي واقعي افراد، مصاحبه با كارشناسان و پخش تصاويري از سراسر آمريكا و جهان مخاطبان جوان اقصي نقاط دنيا را در انتخاب رسانه مورد علاقه خويش دچار ترديد مي‌سازد.»

اداره برنامه‌هاي اطلاعات بين‌المللي (IIP) کجاست؟
اداره برنامه‌هاي اطلاعات بين‌المللي زير مجموعه اداره ارتباطات معاونت ديپلماسي عمومي وزارت امور خارجه است كه در واقع حامي اقدامات سفارت آمريكا در حوزه ديپلماسي عمومي بوده و با مخاطبان خارج از مرزها تعامل دارد. اين اداره روشها و فضاهاي مناسبي را براي ايالات متحده آمريكا مهيا مي‌سازد تا از طريق آنها همواره با مخاطبان خارجي در ارتباط باشند، محصولاتي را ارائه مي‌کند كه مقامات آمريكا با كمك آنها مي‌توانند اين گفتمان را با مخاطبان هدف ادامه دهند و مديريت زيرساختي را بر عهده دارد كه از اين هدف پشتيباني مي‌كند. آن جایی كه نوآوري، سياست و ديپلماسي عمومي با يكديگر تداخل مي‌کند، برنامه‌هاي اين اداره مخاطبان بين‌المللي را در تعامل دائمي و سازنده و در طيف گسترده‌اي از اهداف سياسي آمريكا درگير مي‌سازد.

اداره برنامه‌هاي اطلاعات بين‌المللي وزارت امور خارجه آمريكا در موضوعات مختلف سياسي‌، اجتماعي و ارزشهاي آمريكا با مخاطبان اقصي نقاط جهان تعامل دارد تا بدين ترتيب فضايي ايجاد شود كه مي‌تواند پاسخگوي منافع ملي آمريكا باشد. اين اداره تنها يكي از سه اداره‌اي است كه به معاون ديپلماسي عمومي و روابط عمومي وزير امور خارجه گزارش مي‌دهد. اداره فوق با مخاطبان جوان و كساني كه افكار عمومي كشورهاي خارجي را مي‌سازند با استفاده از ابزارهاي گوناگون نفوذ خواه نوشتاري يا الكترونيكي به زبان انگليسي، عربي، چيني، فرانسوي، فارسي، روسي و اسپانيولي ارتباط برقرار مي‌کند. اداره برنامه‌هاي اطلاعات بين‌المللي همچنين از عمليات نفوذ اطلاعاتي سفارتخانه و كنسولگري آمريكا در بيش از 140 كشور جهان پشتيباني مي‌كند.

منبع: مشرق