به گزارش
گرداب، نتایج تحقیق جدیدی نشان داد که به میزان شش دهم از مقالات موجود بر روی ویکیپدیا (wikipedia)، حاوی اشتباهات فراوانی است.
نتایج آمارها درباره میزان اشتباهات مسلم مقالات، نشان داد که استفاده از این منبع مجازی به عنوان تنها راه برای به دست آوردن اطلاعات، قابل اطمینان نیست.
در عین حال، میلیونها نفر در سراسر جهان برای کارهای خود از قبیل تکالیف مدرسه و ارائه آمار صنفی، از اطلاعات و آمارهای این سایت استفاده میکنند.
نتایج این تحقیق درباره اطلاعات این سایت پیرامون شرکتی، نشان داد که 60 درصد از مقالات، اشتباهات واقعی داشتند.
صفحات ویکیپدیا، به وسیله عموم مردم، ویرایش میشود. به همین دلیل منجر به اشتباهات انسانی در ورود اطلاعات و یا ورود اطلاعات اشتباه از روی عمد، میشود که قصد خرابکاری دارند.
اما چیزی که به این مشکل اضافه شده است، عدم سرعت مدیران سایت در پاسخگوئی به شکایات کاربران درباره اشتباهات است.
در این تحقیق که به وسیله مجله روابط عمومی انجام شد، از 1284 نفر درباره اطلاعات وارد شده ویکیپدیا سوال شد.
یک چهارم شکایات از اطلاعات ویکیپدیا، هرگز پاسخ داده نشد. سایر افراد نیز گفتند که چندین هفته طول کشید که پاسخی از سوی این سایت دریافت کنند.
بر اساس گزارش "میل آنلاین" (Mail Online) این در حالی است که سایت ویکیپدیا، ادعا میکند که به تمام درخواستها بین دو تا پنج روز، پاسخ داده میشود.
اگر چه سایت ویکیپدیا یک منبع رسمی برای یک شرکت محسوب نمیشود، اما بسیاری از ارباب رجوع ها، برای جمعآوری اطلاعات درباره شرکت مورد نظر خود، به این سایت مراجعه میکنند و به خیال خود با مراجعه به این دانشنامه آزاد و بین المللی، اطلاعات و آمار معتبری را جمع آوری می کنند.
منبع:
جام نیوز