Gerdab.IR | گرداب

رابطه مرداک با مارگارت تاچر

تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

"رابرت مرداک هر گونه دادن یا گرفتن امتیاز به "مارگارت تاچر" نخست وزیر اسبق انگلیس را در سال 1981 رد کرد.

به گزاش گرداب، "رابرت مرداک" غول رسانه‌ای انگلیس در جلسه هیئت تحقیق، نفوذ بر روی "مارگارت تاچر" نخست وزیر اسبق انگلیس را رد کرد.

"رابرت مرداک" 81 ساله که صاحب شرکت رسانه‌ای "نیوز کورپوریشن" است هر گونه دادن یا گرفتن امتیاز به "مارگارت تاچر" نخست وزیر اسبق انگلیس را در سال 1981 رد کرد.

مرداک در کمیته تحقیق موسوم به "لویسون" درباره درخواست وی برای ضیافت ناهار با تاچر گفت: «من هرگز از هیچ نخست وزیری هیچ درخواستی نکرده‌ام.»

این اظهارات مرداک در حالی مطرح می‌شود که وی گفته بود "مشوق بزرگ" تاچر بوده است؛ یعنی زمانی که روزنامه "سان" در انتخابات پارلمانی 1979 از تاچر حمایت کرد.

شهادت مرداک در کمیته تحقیقی که به وسیله قاضی "لویسون" اداره می‌شود دو روز ادامه خواهد داشت.

مرداک در بخش دیگری از اظهاراتش در کمیته تحقیق اذعان کرد که از مشخص شدن اینکه روزنامه تایمز یک قاضی را گمراه کرده است، به وحشت افتاده بود.

افشای یکی از نامه‌های "گوردون براون"، نخست وزیر پیشین انگلیس یکی دیگر از موضوعاتی بود که در کمیته تحقیق رسوایی شنود بررسی شد و نشان داد که وی از مرداک، غول رسانه‌ای انگلیس، خواسته است روزنامه "سان" از سیاست‌های دولت در جنگ افغانستان انتقاد نکند.

مرداک در جلسه دیروز کمیته تحقیق براون را از نظر ذهنی غیرمتعادل توصیف کرد چرا که آنچنان که وی می‌گوید براون گفته بود شرکت نیوزکورپوریشن جنگ علیه دولتش را آغاز کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران