Gerdab.IR | گرداب

دومینوی رسوایی شنود به پسر مرداک رسید

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۱

جیمز مرداک پس از کناره گیری از ریاست بی اسکای بی همچنان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت باقی خواهد ماند.

به گزارش گرداب، "جیمز مرداک"، پسر رابرت مرداک غول رسانه ای جهان روز سه شنبه از ریاست شرکت تلویزیونی - ارتباطی بی اسکای بی استعفا کرد.

جیمز مرداک پس از کناره گیری از ریاست بی اسکای بی همچنان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت باقی خواهد ماند.

وی حدود پنج سال پیش و با حمایت پدرش به این سمت منصوب شده بود.

قرار بوده که "نیکولاس فرگوسن"، معاون شرکت بی اسکای بی، عصر دیروز و پس از تشکیل جلسه هیئت مدیره، به عنوان جانشین مرداک منصوب شود.

شرکت بی اسکای بی در حال حاضر بزرگترین شرکت تلویزیونی، ماهواره‌ای و ارتباطی غیردولتی در انگلیس است که علاوه بر مالکیت چندین شبکه تلویزیونی خبری، ورزشی، هنری و سرگرمی در زمینه خدمات اینترنتی و ارتباطات تلفنی و ماهواره ای نیز فعالیت می کند.

رابرت مرداک حدود 40 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. وی سال گذشته قصد داشت که بقیه سهام این شرکت را نیز خریداری کند که به دنبال رسوایی شنود تلفنی و مخالفت گسترده افکار عمومی، از این کار صرف نظر کرد.

خانواده رابرت مرداک طی یک سال گذشته به دلیل رسوایی شنود تلفنی یکی از نشریات متعلق به آنها در انگلیس تحت فشار شدیدی قرار گرفته‌اند.

جیمز مرداک حدود دو ماه پیش نیز مجبور شد از ریاست شرکت "نیوز اینترنشنال"، ناشر روزنامه‌های متعلق به مرداک در انگلیس کناره گیری کند. این شرکت نیز طی یک سال اخیر به شدت درگیر رسوایی شنود تلفنی بوده و برخی از مدیران سابق و فعلی آن از سوی پلیس دستگیر و بازجویی شده‌اند.

منبع: ایسنا