Gerdab.IR | گرداب

پرونده‌های تخلفاتی جديد در انتظار مرداک

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

در حالي که "نيوز اينترنشنال"، بازوي انگليسي رسانه‌اي مرداک توانست موج اول ادعاهاي شنود تلفني را با به توافق رسيدن حل و فصل کند، تاريخ دادرسي جديدي براي رسيدگي به ادعاهاي قربانيان در زمينه شنود تلفني تعيين شده است.

به گزارش گرداب، "رابرت مورداک"، سرمايه‌دار با نفوذ رسانه‌اي همزمان با اولين موج بررسي پرونده‌هاي شنود تلفني، با دور تازه‌اي از محاکمات درباره اين رسوایي مواجه شده است.

در حالي که "نيوز اينترنشنال"، بازوي انگليسي امپراتوري رسانه‌اي مرداک توانست موج اول ادعاهاي شنود تلفني را با به توافق رسيدن با "شارلوت چرچ"، خواننده حل و فصل کند، تاريخ دادرسي جديدي براي رسيدگي به ادعاهاي قربانيان بيشتري در زمينه شنود تلفني تعيين شده است. يکي از اين شاکيان "چري بلر"، همسر "توني بلر"، نخست وزير پيشين انگليس است.

رسوايي شنود تلفني منجر به تعطيلي "نيوز آو د وورد"، پرفروش‌ترين روزنامه انگليسي با سابقه‌اي ۱۶۸ ساله و استعفاي مقامات ارشد پليس انگليس شد.

"سر پال استفنسون"، کميسر پليس متروپليتن و "جان ييتس"، دستيارش به خاطر ارتباط با اين رسوايي استعفا کردند.

به علاوه، اين رسوايي در نتيجه دستگيري "اندي کالسون"، مدير سايق ارتباطات "ديويد کامرون"، نخست‌وزير انگليس به اتهام پرداخت رشوه به پليس، بر تصميمات دولتي سايه انداخت.

اوايل ماه جاري ميلادي يک کارمند وزارت دفاع، يک افسر پليس مامور به خدمت و يک عضو نيروهاي مسلح نيز به خاطر ارتباط با اين شنودهاي تلفني بازداشت شدند.

انتظار مي‌رود با فاش شدن مخفي‌کاري‌ها، رسوايي شنود تلفني مدت‌ها به طول انجامد و جامعه انگليس را بيش از حد انتظار درگير کند.

منبع: پرس تی‌وی