Gerdab.IR | گرداب

نشريه جدید رابرت مرداك سرپوشی برای رسوایی شنود

تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

نشريه "سان آن ساندي" قرار است جايگزين روزنامه اخبار جهان شود كه در پي رسوايي شنود در ماه ژوييه سال گذشته تعطيل شد. اين رسوايي باعث دستگيري و استعفاي ده‌ها تن شد.

به گزارش گرداب به نقل از آسوشیتدپرس، "رابرت مرداك"، غول رسانه‌اي انگليس قصد دارد با تعطيلي روزنامه "اخبار جهان" در پي رسوايي شنود، طي روزهاي آتي نشريه‌اي جديد را جاي آن چاپ كند.

"تام موكريج"، رئيس "نيوز اينترنشنال" با اعلام این خبر به اين موضوع اشاره كرد كه رابرت مرداك، صاحب روزنامه "اخبار جهان" قرار است براي نظارت بر آغاز به كار نشريه "‌سان آن ساندي" كه جانشين اخبار جهان شده، به لندن بيايد.

اين مقام مسئول افزود: «مطمئنم همه ما فرصتي را براي با هم بودن در اختيار خواهيم گرفت و به موفقيتي بزرگ براي اين نشريه دست پيدا مي‌كنيم.»

نشريه "سان آن ساندي" قرار است جايگزين روزنامه اخبار جهان شود كه در پي رسوايي شنود در ماه ژوييه سال گذشته تعطيل شد. اين رسوايي باعث دستگيري و استعفاي ده‌ها تن شد.

اين رسوايي همچنين باعث خدشه‌دار شدن به آگهي‌هاي تبليغاتي اين روزنامه شده و مرداك به ناچار مجبور شد روزنامه اخبار جهان را تعطيل كند.

پيشتر نيز اين روند پيش‌بيني مي‌شد كه اين غول رسانه‌اي استراليايي قصد دارد يك نشريه ديگر را جايگزين روزنامه تعطيل شده اخبار جهان كند.

روز جمعه مرداك اعلام كرد كه قصد دارد نشريه "سان آن ساندي" را به‌زودي چاپ كند و به كارمندانش گفت كه تمايل خود براي همكاري را اعلام كنند.

تام موكريج، صاحب نيوز اينترنشنال كه از نشريات اقماري "نيوزكورپ" مرداك در نيويورك محسوب مي‌شود نيز اعلام كرد كه اين اقدام براي رفع اين رسوايي‌ها به مرداك كمك مي‌كند.

حال سوالی که اینجا پیش می آید این است که آیا نشریه جدید این غول رسانه ای با توجه به رسوایی های پیشین رابرت مرداک می تواند بدون جنجال و رسوایی به کار خود ادامه دهد؟

منبع: ایسنا