Gerdab.IR | گرداب

مرداک این بار شبکه‌های رقیبش را هک می‌کند

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

روزنامه‌ای استرالیایی در گزارشی اعلام کرد که رابرت مرداک با استخدام هکرهای اینترنتی، اقدام به هک شبکه‌های رقیب کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه "کریستین ساینس مانیتور"، سلسله گزارش‌های تحقیقاتی در نقاط مختلفی از جهان، "نیوز کورپوریشن" امپراتوری رسانه‌ای وابسته به "رابرت مرداک" را در معرض رسوایی جدیدی، خطرناک‌تر از رسوایی سال گذشته که منجر به بسته شدن روزنامه "نیوز آو د ورلد" شد، قرار داده است. اگر صحت این ادعاها ثابت شود، ضربه سنگینی به محور مالی امپراتوری مرداک، یعنی شرکت نیوز کورپوریشن وارد خواهد شد.

روزنامه‌ای استرالیایی دو روز قبل، در گزارشی اعلام کرد که "نیوز کورپ" با استخدام هکرهای اینترنتی، اقدام به رمزگشایی پخش شبکه‌های رقیب کرده که امکان مشاهده رایگان آنها را برای همگان فراهم می‌کند. نیوز کورپ با این کار سالانه ده‌ها ملیون دلار به این شبکه‌ها خسارت وارد می‌کند.

روزنامه "The Australian Financial Review" بزرگ‌ترین نشریه مالی استرالیا، اعلام کرد که اقدامات هکرها سالانه 50 ملیون دلار زیان برای شبکه های ماهواره‌ای استرالیایی به ارمغان می‌آورد.

این گزارش –که بر پایه تحقیقی چهار ساله استوار است– در حالی منتشر می‌شود که اندکی پیش از آن، شبکه خبری بی بی سی، سخنان یک هکر انگلیسی را منتشر کرده بود که می‌گفت نیوز کورپ اطلاعاتی درباره شیوه هک کردن برنامه‌های شبکه "OnDigital" انگلیس به او داده است.

روزنامه "ایندیپندنت" نیز در ابتدای این هفته اتهامات مشابهی از سوی هکری ایتالیایی مربوط به هک کردن اطلاعات پخش شبکه "Nagra France" ایتالیا منتشر کرد.

روزنامه ساینس مانیتور به گزارش‌هایی رسانه‌ای اشاره می‌کند که مدعی شده‌اند، نیوز کورپ گروهی از متخصصات امنیتی و اطلاعاتی با نام "امنیت عملیاتی" را استخدام کرده که در دو دهه گذشته، دسترسی رایگان به شبکه‌های تلویزیونی پولی را آسان‌تر کرده‌اند.

از سوی دیگر شرکت نیوز کورپ صحت این اتهامات را تکذیب کرده و اعلام کرده است به زودی از نشریاتی که گزارش‌های مربوط به هکرها را منتشر کرده‌اند، شکایت خواهد کرد. رابرت مرداک نیز این انتشار گزارش را با هدف دروغ پراکنی و افترا دانست.

منبع: فارس