Gerdab.IR | گرداب

حلقه کیهانی روی موج تردید و اختلاف

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۹

ارباب «م- ط» کماکان در بازداشت به سر می برد اما در فرقه او (عرفان حلقه یا شعور کیهانی) ولوله ای برپاست!

گرداب- پیش از آن که از ولوله فرقه «م-ط» رونمایی کنیم، نقل یک روایت تاریخی را خالی از لطف نمی دانیم : «ریخ نگاران آورده اند که سال ها پس از ختم نبوت و بعثت آخرین پیامبر- حضرت محمد (ص)- مردی که دستی بر سحر و جادو داشت ادعای پیامبری کرد! عقلا و فقها و علما هر چه او را نصیحت کردند که از ادعایش دست بردارد، نپذیرفت. گروهی سودجو و عده ای ناآگاه بر گِرد این پیامبر دروغین جمع شدند. کار و بار این نبی قلابی سکه شد. سال ها گذشت و او کماکان بر ادعایش باقی بود. سرانجام، فطرت و وجدان او بیدار شد و هوای توبه به سرش افتاد. شبی در خواب، صدایی به او گفت که اگر می خواهی توبه ات را بپذیرند باید به همه آن هایی که با ادعای تو گمراه شده اند بگویی که دروغ گفته ای و پیامبری ات تنها یک داستان وارونه و جعلی است.

مرد مدعی، یاران فریب خورده را گرد خود جمع می کند و اظهار می کند که دروغ گفته و پیامبر نیست. ولوله ای در میان یارانش به پا می شود. دهان ها از تعجب باز می ماند. عده ای از یارانش که یا سودجو هستند و منفعتشان در استمرار این ادعاست و یا متحجر هستند و در این ادعا استحاله شده اند، با پیامبر دروغین به نزاع بر می خیزند. آن ها می گویند که او پیامبر است و این که می گوید پیامبر نیست یا برای امتحان وفاداری ماست و یا دروغ می گوید! پیامبر جعلی به همگان اعلام می کند که دروغ گفته است. شب هنگام، صدایی در خواب از او گزارش کار می خواهد. پیامبر قلابی می گوید که به همگان گفته است؛ آیا توبه اش پذیرفته می شود؟ صدا می گوید: نه! توبه پذیرفته نیست. با آنان که ادامه دهنده ادعای تو هستند چه می کنی؟ با نسلی که از ادعای تو متولد می شوند چه می کنی؟ و بالاتر از همه، با آنان که در ایمان به تو و ادعایت مرده اند چه می کنی؟ آیا می توانی آنان را زنده گردانی؟».

بدون شک، هاله های کسب ثروت و شهرت اگر از دور سر ارباب حلقه و سایر مدعیان کنار برود و آنان با وجدان خود به خلوت بنشینند، حقیقت ناراست بودن راهی را که در پیش گرفته اند بر آنان آشکار می شود؛ البته اگر منفعت ها بگذارند!

ارباب کیهانی که این روزها مهمان بازداشتگاه است، نیست تا ببیند که پس از رسانه ای شدن ادعاها، دروغ ها و رفتارهای متناقض سران حلقه با اصول اسلامی موجی از تردید و اختلاف را در بین اعضای این شبکه غیرقانونی دامن زده است.

از سوی دیگر، بر سر جانشینی «م- ط» نزاعی سنگین در حلقه درگرفته است. حلقه یاران نزدیک ارباب «م-ط» برای حفظ شبکه غیرقانونی خود از فروپاشی، اقدام به تشکیل یک شورا کرده و نام آن را «شورای اتحاد شبکه شعور کیهانی» گذاشته اند. اقدام این افراد با مخالفت تعدادی از اعضای حلقه روبرو شده و آنان برای مخالفت خویش، اساسنامه فرقه را مورد استدلال قرار داده اند که بر اساس آن، تنها «م-ط» رابط اعضا با شعور کیهانی است! خبرهای رسیده از این حکایت دارد که تعدادی از اعضای این فرقه در تهران و شهرهای مختلف، از ادامه فعالیت و حضور در حلقه انصراف داده اند.
 
لازم به یادآوری است اساس عرفان حلقه، همانطور که بنیانگذارش اقرار کرده است برگرفته از اندیشه های تصوف است.
 
منبع: پایگاه خبری جوان