Gerdab.IR | گرداب

ضوابط شرکت در مسابقه بازی‌های رایانه‌ای

تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

بازی‌های متقاضی برای حضور در هریک از بخش‌های بازی‌های بزرگ، بازی‌های برخط، بازی‌های موبایل و بازی‌های کوچک باید در مراحل پایانی تولید باشند که کامل بودن 100 درصد بازی ها الزامی نیست.

به گزارش گرداب، ضوابط حضور آثار در بخش مسابقه ملی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران اعلام شد.

هدف از برگزاری بخش مسابقه در جشنواره دوم بازی‌های رایانه‌ای تهران، معرفی تولیدات ارزشمند بازی‌های رایانه‌ای کشور و ارزیابی و تشویق هنرمندان به منظور اعتلای هنر صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران است و تمامی محصولات تولید شده ایرانی که تا اواسط خردادماه 1391 تولید آنها به پایان رسیده و یا مرحله نهایی تولید را سپری می کنند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

بازی های متقاضی برای حضور در هریک از بخش های بازی های بزرگ، بازی های برخط، بازی های موبایل و بازی های کوچک باید در مراحل پایانی تولید باشند که کامل بودن 100 درصد بازی ها الزامی نیست و فقط باید تمامی مراحل موجود و قابل بازی کردن (Playable) باشد.
 
در صورتی که مثلا گرافیک تعدادی از مراحل کامل نباشد، مسلما امتیاز شرکت کننده در آن قسمت پایین تر خواهد بود و انتخاب اینکه بازی با همین صورت در مسابقه شرکت کند یا شرکت در مسابقات به آینده موکول شود، برعهده خود متقاضی خواهد بود.
 
در فراخوان جشنواره دوم بازی های رایانه ای تهران تاکید شده که بازی حتما باید ایرانی بوده و به وسیله شرکت ایرانی تولید شده باشد، ارائه هرگونه mod یا سایر موارد غیر قابل قبول است و ثبت‌نام در جشنواره، فقط از سوی تولید‌کننده بازی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین برای ثبت‌نام، صاحب اثر باید فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و تا زمان اعلام‌شده به همراه مدارک خواسته شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
 
متقاضیان شرکت در مسابقه باید تا زمان تعیین شده محصول خود را بر روی CD یا DVD به صورت تست شده و سالم، در سه نسخه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
ارسال فهرست کاملی از پدیدآورندگان و ارائه مدارک و مستندات ساخت بازی و بیان ویژگی‌‌های بازی از دیدگاه تولیدکننده، همچنین نحوه تولید محصول و ریز فعالیت ها از جمله مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در این جشنواره است.
 
در صورتی که در برنامه نویسی، گرافیک، صدا و موسیقی و دیزاین بازی از میان افزار یا منابع آماده یا باز که از سوی خود تیم تولیدکننده تولید نشده باشد، استفاده شود، باید به صورت جزء به جزء و کامل اشاره شود که عدم رعایت آن باعث حذف کامل امتیاز مربوط به آن بخش خواهد شد.
 
محصول مورد نظر باید دارای نصب سریع و آسان (مانند کلیه بازی های موجود در بازار) باشد و در صورتی که نصب و اجرای بازی نیازمند طی مراحل خاصی است، باید این پیش نیازها همراه محصول و راهنمای نصب ارسال شود.
 
برای تعداد محصولات ارسالی از سوی متقاضی در بخش مسابقه محدودیتی وجود ندارد و روند تولید محصول و ابزار و نرم افزارها و فناوری های مورد استفاده در تولید آن باید به صورت مکتوب ارائه شود.
 
براین اساس، قسمت سرور بازیهای Online باید روی یک سرور نصب شده و url آن به همراه محصول ارسال شود. بدیهی است نصب و راه اندازی سرور از سوی مرکز جشنواره امکان پذیر نبوده و در صورت عدم وجود یا عدم پاسخگویی سرور بازی، محصول از مسابقه حذف خواهد شد.

دومین جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران با هدف ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت بانگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، شناخت و حمایت از ظرفیت و استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی‌سازی و تقویت تولیدات داخلی، ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری میان دست اندرکاران فعال در صنعت بازی های رایانه ای در جهت ارتقا و رشد کمی و کیفی این صنعت، ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی خلاقیت های دانش آموزان در صنعت سرگرمی و بازی 6 الی 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی برگزار می شود. 

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای