Gerdab.IR | گرداب

کاربران فیس‌بوک دروغ می‌گویند

تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

حدود ۲۵ درصد از کاربران می‌گویند که به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فیس‌بوک منتشر می‌کنند، غیر واقعی است.

به گزارش گرداب، شبکه خبری "سی ان ان" در روزهای اخیر گزارشی تحت عنوان "فیس بوک و حریم خصوصی" منتشر کرده که در آن روشهای کاربران فیس بوک در زمینه انتشار و اشتراک اطلاعات شخصی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس نظرسنجی و سرشماری که از دو هزار خانواده آمریکایی صورت گرفته، حدود ۲۵ درصد از کاربران می گویند که به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فیس بوک منتشر می کنند، غیر واقعی است.

نهاد فعال در زمینه حقوق مصرف کنندگان و کاربران شبکه های اجتماعی که این تحقیقات را انجام داده می گوید دلیل افزایش انتشار مطالب غیر واقعی روی این شبکه اجتماعی نگرانی کاربران در مورد اطلاعات خصوصی آنهاست. بر اساس یافته های این گزارش بسیاری از کاربران خواستار تنظیم و تصویب یک قانون جامع برای حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد هستند که تمام موسسات و شرکتهای ارتباطی و تجاری را از جستجو و ردیابی اطلاعات خصوصی افراد منع کند.

شبکه خبری سی ان ان می افزاید که حفاظت از حریم و اطلاعات خصوصی افراد محدودیت های زیادی دارد. به عنوان مثال طبق مقررات فیس بوک مشترکان باید نام واقعی خود را ثبت کرده و حتی اگر از یک آدرس ای‌میل ساختگی استفاده کنند باز هم آن آدرس با نام و مشخصات اصلی فرد مشترک مرتبط خواهد بود.

برخی از مشترکان شبکه فیس بوک برای جلوگیری از دسترسی دیگران به خصوص کارفرمایان به اطلاعات شخصی آنها، صفحه فیس بوک خود را با اسم ناقض خود ثبت کرده و یا تاریخ تولد خود را تغییر داده اند تا از سرقت اطلاعات شخصی خود به وسیله سارقان اینترنتی جلوگیری کنند.

طبق یافته های این نظرسنجی علاوه بر حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی، کاربران به دلایل دیگری اطلاعات غیرواقعی در صفحات فیس بوک خود منتشر می کنند.

این دلایل عبارتند از عدم نشر اطلاعاتی که در صورت افشای آن ممکن است دردسرآفرین باشد، در مواردی که نام حرفه ای هر فرد با نام واقعی اش یکسان نیست و بالاخره در مواردی که کاربران صرفا برای شوخی و گمراه کردن دیگران اطلاعات نادرست می دهند.

منبع: فارس