Gerdab.IR | گرداب

سرقت نفت جولان سوریه از سوی رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

عملیات دست‌اندازی به منابع نفتی و گازی لبنان و سوریه از جانب رژیم صهیونیستی در زمانی شدت گرفته است که صدور گاز رایگان مصر به رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته قطع شده است.

به گزارش گرداب، روزنامه "یدیعوت آحارونوت" فاش کرد که دولت رژیم صهیونیستی اخیرا به طور محرمانه کار حفاری برای استخراج نفت در بلندی‌های اشغالی جولان در سوریه را آغاز کرده است.

رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی جولان سوریه این کار را کرده بود، اما این عملیات تا مدتی متوقف بود.

عملیات دست‌اندازی به منابع نفتی و گازی لبنان و سوریه از جانب رژیم صهیونیستی در زمانی شدت گرفته است که صدور گاز رایگان مصر به رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته (پس از انقلاب مصر) متقطع و اکنون قطع شده و این دست‌اندازی نشان‌دهنده فشاری است که این رژیم از لحاظ انرژی زیر آن قرار گرفته است.

این روزنامه اعلام کرد که "عوزی لانداو"، وزیر انرژی دولت "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، چند هفته گذشته تصمیم گرفته است که منطقه جولان را برای حفای آماده کند و کابینه این رژیم نیز محرمانه به این طرح رای مثبت داده است.

اما این اقدام رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که طبق چندین قطعنامه سازمان ملل، تل‌آویو حق چنین اقداماتی در آن را ندارد و از لحاظ حقوقی کاملا بی‌ارزش است.

در این گزارش همچنین آمده است که این اقدام، ناشی از افکار لانداو، راستگرای افراطی است که گفته است این رژیم باید از وابستگی به نفت اعراب آزاد شود.

در یک سال گذشته نیز با تحت فشار قرار گرفت تل‌آویو از ناحیه تامین انرژی، تل‌آویو با چشم طمع به حوزه‌های نفتی در محدوده آب‌های لبنان، در آن ناحیه نیز در حال کشمکش با لبنان است.

منبع: فارس