Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 21

تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

110 کتاب در نرم‌افزار امام هادی/ کامپیوتری که سبزه می‌دهد/ پیامک رنگی/ پورتال امامزاده‌های تهران/ دستبند مجهز به حسگر مرگ/ USB انسانی/ به ساعتم پیامک بزن!/ موتورسیکلت با رایانه/ و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 21" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

انتشار 110 جلد کتاب در نرم‌افزار ويژه تلفن همراه درباره امام علی‌النقی‌علیه‌السلام
مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان در مقابله با توهين‌ها و اقداماتی كه در جهت دشمنی با معارف و مقدسات شيعه و به‌ خصوص امام علی‌النقی صورت گرفته، اقدام به توليد نسخه نرم‌افزاری ويژه تلفن همراه از بيش از 110 كتاب فارسی و عربی کرده است كه تا روز شهادت امام هادی‌علیه‌السلام در پايگاه اينترنتی این مركز بارگذاری خواهد شد. می‌توانید طی روزهای آينده با مراجعه به آدرس ww.ghaemiyeh.com اين كتاب‌ها را در چهار فرمت دریافت کنید.

تلفن‌های همراه را با کفش‌تان شارژ کنید!
تراشه کریستالی کوچکی کف کفش‌ها تعبیه شده و با فشار پا انرژی الکتریسیته تولید می‌کند. این وسیله، از طریق سیم رابط به گوشی متصل شده و به افراد اجازه می‌دهد که باتری گوشی خود را در حال راه رفتن شارژ کنند. این تراشه داخل همه کفش‌ها غیر از دمپایی اتاق خواب قابل نصب و استفاده است.

رايانه خود را با امواج صوتي كنترل كنيد!
محققان موفق به ايجاد سيستمي شده‌اند كه كاربر مي‌تواند با حركات دست مجموعه‌اي از دستورات رايانه‌اي مانند حركات دادن موس و كليك كردن را بدون نياز به هيچ سخت افزار خاصي و تنها با استفاده از يك ميكروفون و بلندگو كنترل كند.



میکروپروژکتور لمسی برای تلفن‌های هوشمند
این پروژکتور از مجموعه LED‌هایی بسیار کوچک تشکیل شده که می‌توانند نسبت به هر موقعیت حرکت کنند و زاویه جدیدی به خود بگیرند. این به این معنی است که روی هر سطحی که تابانده شود تصویری واضح و شفاف نمایش خواهد داد و نیازی به تنظیم نخواهد بود.



دو هفته یک بار موبایلتان را شارژ کنید
دانشمندان سلول سوختی‌ای تولید کرده اند که با گاز بوتان کار می‌کند و همانند "یک پریز سیار جیبی" همیشه همراه شما خواهد بود. این ابزار با استفاده از کابل USB به تلفن همراه شما متصل شده و نیروی لازم را برای ادامه فعالیت، در اختیار آن می‌گذارد.



پايگاه تخصصی "مكيال المكارم" راه‌اندازی شد
سايت "مكيال المكارم"، به عنوان بزرگترين سايت احيای دعا برای وارث غدير، به دست آيت‌الله سيدمحمد موسوی فقيه احمدآبادی، فرزند صاحب مكيال المكارم راه‌اندازی شد. علاوه بر نرم‌افزار اين كتاب كه به فارسی و انگلیسی و به صورت نرم‌افزارهای تلفن همراه در قالب جاوا، اندرويد وpdf در سايت مكيال المكارم بارگذاری شده، بیش از 250 عنوان نرم‌افزار تلفن همراه با موضوع مهدويت نيز در سايت احيای دعا برای وارث غدير قرار گرفته است.
مشاهده سایت

انتقال اطلاعات جسم به ماهواره‌ها
انتقال اجسام به صورت نور اجرایی نیست، اما توانایی تله پورت فوتونها تا 100 کیلومتر، راه را برای ارتباطات کوانتومی به ماهواره‌ها باز کرد. در این فناوری اطلاعات مولکولی اجسام اسکن شده و پس از ارسال به مقصد، اطلاعات دریافت شده کاملا شبیه اصل بازسازی می‌شود. در مونتاژ اطلاعات دریافتی الزاما نباید از مواد جسم اصلی استفاده شود و می‌توان از اتم‌هایی مشابه استفاده کرد.



اورانگوتان‌ها در آمریکا از آی‌پد استفاده می‌کنند!
محققان در یک پارک جنگلی رفتار میمون‌ها با کامپیوتر را در چارچوب پژوهشی برای بررسی تحرکات ذهنی مطالعه می‌کنند. آن‌ها با آی‌پد با مربیانشان ارتباط برقرار می‌کنند و قرار است در آینده با دوستانشان چت کنند.



کامپیوتری که سبزه می‌دهد!
فردي با يك عمل ابتکاری با مخلوط كردن چند كيس كامپيوتر و طراحي سيستمي باغچه‌ای روی کیس کامپیوتر خود ایجاد کرد. این کامپیوتر در اصل به عنوان یک کامپیوتر معمولی کار و با گرمای خود سبزه‌ها را تغذیه می‌كند. این مقدار سبزه کم می‌تواند مقداری از طبیعت را براي محل کار بی‌روح به ارمغان بیاورد.



USB انساني؛ تحولی در فناوری
سيستم مفهومي Connected Me كه اخیرا ابداع شده است، از بدن انسان به عنوان پل ارتباطي بين گجت‌هاي مختلف استفاده مي‌كند! اين سيستم مفهومي قابليت رد و بدل شدن سيگنال داده‌ها بين گجت‌هاي مختلف را بدون نياز به بلوتوث يا پورت USB و تنها از طريق بدن انسان امكان‌پذير مي‌كند!



ساعتی که پیامک دریافت می‌کند
این ساعتها از فناوری صفحه جوهر الکترونیکی استفاده می‌کنند و کاربران می‌توانند به واسطه برنامه‌های اجرایی با آن روی تلفنهای هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و آی‌فون مرتبط شوند. این ساعت مجهز به بلوتوث به عنوان یک فناوری رادیویی، سیستم هشدار به کاربر برای پیامهای ارسالی از طریق لرزش و برنامه‌های اجرایی است که به این ساعت حیات می‌بخشد.



فايل صوتی درس اخلاق آيت‌الله‌العظمی مظاهری منتشر شد
فايل صوتی درس اخلاق آيت‌الله‌العظمی مظاهری با موضوع "تربيت فرزند در پرتو الگوگيری از قضايای ولادت حضرت زهراسلام‌الله‌علیها" در پايگاه اطلاع‌رسانی اين مرجع تقليد قرار گرفت. "شخصيت ملكوتی و خلقت نوری حضرت زهرا"، "جايگاه رفيع حضرت زهرا در دوران ظهور و رجعت"، "تأثير گناه در تربيت فرزند"، "تأثير غذای حرام در تربيت فرزند"، "نهاد خانواده، ركن اساسی سلامت معنوی جامعه"، "اثرات سوء غذای حرام، طبق گواهی تاريخ" و... عناوين مباحث مطرح شده در آخرين جلسه درس اخلاق آيت‌الله‌العظمی مظاهری است.
فايل صوتی

ساخت كلاه دوربين‌دار لمسي
اين دستگاه كه "دوربين تاچي" نام دارد، بر روي سر نصب شده و فرد را در تاريكي كامل نگه مي‌دارد تا فردي ديگر وي را لمس كند. در صورتي كه اين تماس براي مدت 10 ثانيه يا بيشتر به طول بيانجامد، دوربين داخلي اين دستگاه به ثبت تصاوير و نمايش آن درون يك نمايشگر در جلوي كلاه مي‌پردازد. كلاه از يك دوربين وب‌كم برخوردار است.



دستبندی مجهز به حسگر مرگ
محققان دستبندی را طراحی کردند که می‌تواند فرق میان حمله‌های بی‌خطر و حملاتی که به مرگ منتهی می‌شود را تشخیص دهد و حتی حملات را پیش از وقوع پیش‌بینی کند. این دستبند با اندازه‌گیری رسانایی پوست یا ویژگهایی که جریان‌های الکتریکی از پوست عبور می‌کند کار می‌کند. دستبندهای مجهز به حسگر از دستگاه‌های موج‌نگار مغز حملات را زودتر تشخیص می‌دهند.



آینه شگفت‌انگیز هوشمند اندرویدی
بدون لمس سطح آینه و تنها با نزدیک کردن نوک انگشتانش، محتوای الکترونیکی این آینه جادویی اعم از اخبار و اطلاعات روز را کنترل كنید. البته همه چیز در پس پرده به وسيله یک تبلت اندرویدی کنترل می‌شود. این آینه به دماسنج، دستگاه اندازه‌گیری میزان مصرف آب و ترازو مجهز شده تا هر زمان که خواستید وضعیت رژیم غذایی و اضافه وزن خود را هم بسنجید!



رونمایی از پورتال جامع سه زبانه امامزاده‌های شهر تهران
این پورتال در تاریخ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۰ هم‌زمان با روز بزرگداشت حضرت امامزاده صالح فعالیت خود را آغاز کرد و تا تاریخ ۷ اسفندماه، همزمان با روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی اطلاعات ۴۸ امامزاده مدفون در شهر تهران شامل مقالات، مصاحبه‌ها، معرفی مختصات جغرافیایی، یک تیزر ۵ دقیقه‌ای از هر امامزاده و مجموعه عکس‌هایی از بقعه مبارکه بر روی شبکه جهانی اینترنت به سه زبان فارسی، انگلیسی، عربی قرار گرفت. www.emamzadeha.ir



آی‌پدی که به پوست بدن وصل می‌شود
تا حالا به این فکر کرده‌اید که چطور می‌شود از شر بند ساعت راحت شد؟ یک مرد آمریکایی با وارد کردن آهنربا در زیر پوست خود و اتصال یک آی‌پد نانو به این آهنربا راه‌حل عجیبی برای راحت شدن از بند ساعت پیدا کرده ‌است! آی‌پد نانو دارای بدنه فلزی است و به آهنربای زیر پوست وی متصل می‌شود.



موتورسیکلتی مجهز به رایانه
در این موتورسیکلت رایانه‌ای تعبیه شده است که از طریق یک صفحه نمایش 5 اینچی قابل دسترسی است. در این رایانه شما قابلیت دسترسی به سیستم مکان‌یاب جهانی و کنترل سرعت را دارید. قابلیت جالب دیگری که این موتورسیکلت دارد مسئله استفاده از نوعی تکنولوژی راداری است که وضعیت وسایل نقلیه رو به روی موتورسیکلت را تشخیص داده و در صورت احساس خطر سرعت این وسیله را کاهش می‌دهد.



پيامک‌هاي رنگي ارسال كنيد!
نرم افزار پيامك رنگي امكان ارسال پيامك و شكلك‌هاي رنگي را بر روي تلفن همراه هوشمند (آي‌فون) امكان‌پذير مي‌كند. پس از نصب نرم‌افزار بر روي تلفن و با استفاده از يك رابط كاربري، بخش حباب مانندي براي نوشتن پيامك ايجاد مي‌شود كه كاربر مي‌تواند رنگ پس زمينه، رنگ و نوع قلم را انتخاب كند. پس از طراحي پيامك به رنگ دلخواه و كپي كردن، حباب به بخش پيامك ارسال و براي گيرنده فرستاده مي‌شود.



پارچي كه ميزان شير موجود در يخچال را اطلاع مي‌دهد
یک شرکت کانادایی دست به ساخت نوعي برنامه گوشي‌هاي هوشمند و همچنين يك پارچ مجهز به حسگر زده است كه فرد را از ميزان شير موجود در يخچال باخبر مي‌كند! محققان به سادگي يك حسگر وزني را به پارچ افزوده‌اند كه با يك برنامه اندروید مرتبط است و ميزان شير باقي مانده در ظرف را به كاربر اطلاع مي‌دهد. اين برنامه حتي قادر به نمايش نزديك‌ترين فروشگاه‌هاي داراي شير است.