Gerdab.IR | گرداب

اسلام‌هراسی یا جنگ ایدئولوژیک

تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

اسلام‌ستيزي سيستماتيک واشنگتن را بايد در حملات مرگ‌بار ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و واکنش ايدئولوژيک دولت آمريکا به اين رويداد ريشه يابي کرد.

به گزارش گرداب، دکتر "اسماعیل سلامی"، مولف و کارشناس مسائل خاورمیانه از اسلام‌هراسي به عنوان نوعي از "استعمار سياسي" و "جنگ ايدئولوژيک" از جانب آمريکا و متحدان صهيونيست آن عليه اسلام و مسلمانان نام برده است.

وی در مقاله‌اي نوشت: اسلام هراسي شکلي از استعمار سياسي و جنگ ايدئولوژيک عليه اسلام و مسلمانان است.

سلامي در اين مقاله آورده است: اين شيوه‌اي خطرناک است که واشنگتن و متحدانش از آن براي توجيه تشنگي خود به خون مسلمانان و مشروعيت بخشيدن به لشکرکشي نظامي خود به کشورهاي اسلامي و چپاول منابع بي‌شمار آنها، استفاده مي‌کنند.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي با اشاره به کشته شدن غيرنظاميان افغان در تيراندازي نظاميان آمريکايي در ماه مارس که در آن ۱۸ نفر از جمله ۹ کودک درحالي که خواب بودند، جان خود را از دست دادند و همچنين هتک حرمت به نسخه‌هايي از قرآن مجيد در قبل از اين ماجرا، يادآور شد: آشکار است دولت آمريکا به قصد تضعيف جامعه مسلمانان، مبارزه‌ گسترده ای را عليه اسلام آغاز کرده است.

دکتر سلامي همچنين تصريح کرد: اسلام‌ستيزي سيستماتيک واشنگتن را بايد در حملات مرگ‌بار ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و واکنش ايدئولوژيک دولت آمريکا به اين رويداد ريشه يابي کرد.

اين کارشناس سياسي افزود: در حقيقت جنگ عليه اسلام در سال ۲۰۰۱ يعني درست زماني که "جرج دابليو بوش"، رئيس جمهور پيشين آمريکا تئوري احمقانه جنگ صليبي به اصطلاح ضدترور خود را مطرح کرد، شروع شد و سپس واشنگتن به تدريج با نسبت دادن تراژدی ۱۱ سپتامبر و عمليات تروريستي پس از آن به مسلمانان، در تلاش براي القاء احساسات ضد اسلام‌گرايي در آمريکا و اروپا برآمد.

سلامي با تشريح ذهنيت وهم آلود بوش در شروع مبارزات اسلام‌هراسي و تاکيد بر "ايده ماموريت مسيحايي" وي يادآور شد: بوش خواسته و ناخواسته دنيا را به لبه‌هايي سوق داد که در آن وقوع برخورد تمدن‌ها قريب الوقوع بود.

مولف کتاب "حقوق بشر در اسلام" همچنين در اين مقاله به تلاش ارتش آمريکا براي ايجاد موج نفرت از اسلام در ميان اعضاي ارتش و آموزش به آنها براي "جنگي تمام عيار" عليه اسلام با هدف "محافظت از آمريکا" اشاره کرد.

اين کارشناس مسائل سياسي افزود: ارتش آمريکا با برگزاري دوره‌هايي در دانشکده ستاد مشترک وزارت دفاع به دانشجويان آموزش مي‌دهد که بايد آنها در کشورهاي اسلامي به شيوه مبارزه هيروشيما عمل کنند و در هرجا که لازم باشد مسلمانان را هدف قرار دهند.

دکتر سلامي نوشت: سرهنگ "متيو دالي"، از مدرسان دروس نفرتي که تحت عنوان "ديدگاه اسلام و راديکاليسم اسلامي" به دانشجويان آموزش مي‌داد، همچنان در دانشکده نورفولک ويرجينيا در سمت خود سرگرم فعاليت است.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي در پايان با تشريح تاثير مخرب چنين آموزه‌هاي "جنون آميز" بر نگرش نيروهاي امريکايي در قبال اسلام به نقش نهادهايي که اين پروژه ضد اسلامي را در امريکا هدايت مي‌کنند، پرداخت.

اين کارشناس مسائل سياسي تاکيد کرد: پروژه اسلام‌هراسي را که در ده سال گذشته بيش از ۴۰ ميليون دلار صرف آن شده است، هفت بنياد آمريکايي تامين کردند که نام اين بنياد‌ها به اين ترتيب است:
1. بنياد ريچارد ملون اسکايفي
2. بنياد لينده و هري برادلي
3. نيوتن و روشله بکر
4. بنياد وسازمان خيريه نيوتن و روشله بکر
5. بنياد راسل بريه، صندوق خيريه لنگرگاه و ويليام روزندال
6. صندوق خانواده
7. بنياد فربروک.

منبع: پرس تی وی