Gerdab.IR | گرداب

فتا: مراقب حفره‌های امنیتی باشید

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۱

فتا تاکید کرد که حفره‌های شبكه و ویروس‌های موجود در سیستم‌ها را قبل از نفوذ متجاوزان دنیای مجازی، شناسایی و حذف كنید.

به گزارش گرداب، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، به مدیران سیستم های رایانه ای هشدار داد حفره‌های شبكه و ویروس‌های موجود در سیستم های خود را قبل از نفوذ متجاوزان دنیای مجازی، شناسایی كرده و آنها را حذف كنند.

به تازگی یكی از ادارات دولتی شكایتی مبنی بر ایجاد اخلال در سیستم‌های رایانه‌ای واحد مالی و هك شدن سرورهای خود به فتا ارائه كرده است.

كارشناسان پلیس فتا از سیستم‌های رایانه‌ای شركت مزبور بازدید و در بررسی‌های انجام گرفته نقص حفره‌های امنیتی و حفره‌های سیستم‌های رایانه‌ای و نرم افزارهای نصب شده را شناسایی و برای رفع نقص، مراتب را به مسئولین اداره مربوطه اعلام كردند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، امنیت فیزیكی را مهمترین عامل در این زمینه اعلام و به مدیران شركت‌ها و ادارات تاكید كرده به منظور پیشگیری از جرائم سایبری، لازم است از دسترسی افراد غیر مجاز به شبكه كامپیوتری پیشگیری شود و نیز سیستم كنترل دسترسی با استفاده از fire wall ها اجرا شود.

همچنین در خبر دیگری از این نیرو، كارشناسان پلیس فتا فردی را دستگیر كردند كه با استفاده از ID یك آژانس مسافرتی در جزیره كیش، حدود 100 میلیون ریال بلیط هواپیما خریداری كرده بود.

پلیس فتای ناجا در این گزارش به مالكان آژانس های هوایی توصیه می‌ كند كه قبل از تایید كامل بلیط با چك كردن لحظه‌ای پرداخت‌ها از طریق بانك و صحت واریز شدن وجه اقدام به فروش بلیط كنند.

منبع: ایرنا