Gerdab.IR | گرداب

دنیای آن‌لاین با پروتکل IPv6 متحول می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۱

پروتکل شبکه ای IPv6 معادل 340 تریلیون تریلیون تریلیون آدرس اینترنتی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد و این بدان معناست که جهان عصر تازه‌ای از خلاقیت‌های آن‌لاین را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت، "وینت سرف"، پدر اینترنت و مبدع بسیاری از فناوری های تحت وب از اقبال عمومی به استفاده از نسل جدید آدرس های اینترنتی اظهار خوشحالی کرده است.

وی معتقد است پروتکل شبکه ای IPv6 معادل 340 تریلیون تریلیون تریلیون آدرس اینترنتی را در دسترس کاربران قرار می دهد و این بدان معناست که جهان عصر تازه ای از خلاقیت های آنلاین را تجربه خواهد کرد.

وی از اینکه جهان صنعتی به اهمیت IPv6 پی برده، اظهار خرسندی کرد و خواستار انتقال سریعتر از سیستم قدیمی IPv4 به IPv6 شد تا رشد اینترنت گام دیگری به پیش نهد. نکته جالب آنکه IPv4 در سال 1983 به وسیله خود وینت سرف ابداع شده بود.

با استفاده از IPv4 استفاده از حدود 4.3 تریلیون آدرس اینترنتی ممکن بود، اما با مهاجرت به IPv6 این رقم به 340 تریلیون تریلیون تریلیون آدرس افزایش می یابد که اتصال بسیاری از دستگاه های الکترونیک و حتی لوازم خانگی را به اینترنت را ممکن می کند.

منبع: فارس