Gerdab.IR | گرداب

فیس‌بوک؛ مکان فریب دختران نابالغ و تجاوز به کودکان

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۱

در تحقیقاتی که پلیس انجام داده، این مکان در جنایات قتل، تجاوز جنسی به کودکان، فریب دختران نابالغ، آدم ربایی، تهدید به قتل، ترساندن شهود و کلاه‌برداری دخالت داشته است.

به گزارش گرداب، سایت امارات الیوم به نقل از خبرگزاری یوبی‌ای (لندن) نوشت: سایت شبکه اجتماعی "فیس بوک" به ابزاری برای ارتکاب جرائمی از قبیل فریب دختران نابالغ و حتی قتل و کلاه برداری تبدیل شده است.

روزنامه "دیلی میل" امروز گزارش داد آماری که بنا بر قانون آزادی اطلاعات به دست آمده فاش می کند پلیس بریتانیا وقوع 12300 جریمه را در ارتباط با سایت فیس بوک در سال گذشته ثبت کرده است که نشان می دهد به طور متوسط در هر چهل دقیقه یک جرم اتفاق افتاده است.

دیلی میل افزود در تحقیقاتی که پلیس بریتانیا انجام داده این شبکه اجتماعی گسترده، در جنایات قتل، تجاوز جنسی به کودکان، آدم ربایی، تهدید به قتل، ترساندن شهود و کلاه برداری دخالت داشته است.

این روزنامه خاطرنشان کرده است که کشمکش های میان کاربران سایت فیس بوک در بعضی موارد در دنیای واقعی به خشونت منجر شده و در بعضی موارد دیگر مورد استفاده علاقمندان به روابط جنسی با کودکان قرار گرفته که از طریق آن سعی می کنند تا قربانیان خود را به دام بیاندازند.

همچنین در این گزارش آمده است که آمارهای پلیس بریتانیا موارد زیادی از به کاربردن فیس بوک برای مقاصد جرم و جنایت را شامل شده است که از بین آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفتن یک زن به وسیله یک فرد متهم به تجاوز جنسی به دلیل ارائه شواهدی علیه او بوده است.

منبع: جام نیوز