Gerdab.IR | گرداب

ای‌میل و تلفن انگلیسی‌ها زیر نظر دولت بریتانیا

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۱

شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت مجبورند تمامی جزئیات مربوط به نحوه استفاده کاربران از اینترنت را به مدت یک سال ذخیره کنند تا پلیس بتواند از آن‌ها برای مقابله با به اصطلاح تروریسم استفاده کند.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، دولت انگلیس در تلاش است قوانین شدیدتری را برای کنترل اینترنت و نظارت بر آن در این کشور وضع کند.

در صورت تصویب این قوانین شرکت های سرویس دهنده اینترنت در انگلیس مجبورند تمامی جزئیات مربوط به نحوه استفاده کاربران از اینترنت را به مدت یک سال ذخیره و نگهداری کنند تا پلیس بتواند از آنها برای مقابله با جرائم و به اصطلاح تروریسم استفاده کند.

از جمله بخش‌هایی از اینترنت و وب که بر کنترل آنها به وسیله ISPها تاکید شده می توان به شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و تماس های تلفنی بر بستر اینترنت اشاره کرد.

"ترزا می"، وزیر کشور انگلیس اعلام کرده که نظارت منظم و گسترده برای کمک به مقابله با رشد گسترده تروریسم و جنایت در اینترنت ضروری است، اما نهادهای مدنی معتقدند دولت انگلیس از این طریق به دنبال مقابله با آزادی بیان و سرکوب هر صدای مخالف به بهانه مقابله با تروریسم است.

نقض حریم شخصی و دسترسی گسترده دولت به اطلاعات شخصی کاربران در صورت تصویب قانونی موسوم به Communications Bill نگرانی مهم دیگر مردم در سراسر انگلیس است.

منبع: فارس