Gerdab.IR | گرداب

دولت آمریکا به دنبال اطلاعات کاربران گوگل

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

این درخواست بیانگر این است که دولت آمریکا از دیگر شرکت‌های اینترنتی در آمریکا هم اطلاعات مشابهی را طلب می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از فوربس، تعداد درخواست های دولت آمریکا برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران سرویس های گوگل روز به روز در حال افزایش است.

تنها در نیمه اول سال 2011 شرکت گوگل 6321 درخواست برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران خود از سوی نهادهای مختلف دولتی ایالات متحده دریافت کرده که نسبت به 5950 مورد در نیمه اول سال 2011 معادل 37 درصد افزایش نشان می دهد.

در نیمه دوم سال 2010 هم دولت آمریکا 4601 درخواست برای بررسی اطلاعات شخصی کاربران گوگل تسلیم این شرکت کرده بود که نسبت به رقم 3580 مورد درخواست در نیمه دوم سال 2009 رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

صاحب نظران معتقدند این وضعیت نشان می دهد حریم شخصی کاربران از نظر دولت آمریکا و گوگل محترم نیست و با توجه به قوانین وضع شده و به بهانه های مختلف ممکن است گوگل اطلاعات هر کاربری را برای کاخ سفید افشا کند.

این افزایش همچنین بیانگر این است که دولت آمریکا از دیگر شرکت های اینترنتی در آمریکا هم اطلاعات مشابهی را طلب می کند، هر چند این شرکت ها ممکن است بر خلاف گوگل برای به خطر نیفتادن شهرت و درآمد خود تمایلی به افشای اطلاعات یاد شده نداشته باشند.

از جمله دیگر شرکت های اینترنتی که گفته می شود با کاخ سفید در زمینه افشای اطلاعات کاربری خود همکاری می کنند می توان به فیس بوک، مایکروسافت، Comcast و AT&T اشاره کرد.

منبع: فارس