Gerdab.IR | گرداب

مایکروسافت: چگونگی عملکرد فلیم را افشا نمی‌کنیم

تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۱

مایکروسافت قصد ندارد در مورد نحوه نفوذ فلیم به گواهی‌های فایل‌های به روزرسان ویندوز اطلاع رسانی کند و جزئیات بیشتری را در این زمینه افشا کند.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، "مایک ریوی" یکی از مدیران ارشد مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد نحوه دستکاری سیستم به روزرسان ویندوز از سوی فلیم را افشا کند.

او از پیچیده تر شدن تهدیدات سایبری به شدت اظهار نگرانی کرد و افزود: «این مسئله ثابت می کند که مقابله با تهدیدات یاد شده مستلزم کار گروهی است و افراد به تنهایی از عهده این کار بر نمی آیند.»

ریوی خواستار شکل گیری جامعه ای متشکل از متخصصان امنیت سایبر برای مقابله با این تهدیدات روزافزون شد.

وی همچنین اعلام کرد مایکروسافت قصد ندارد در مورد نحوه نفوذ فلیم به گواهی های فایل های به روزرسان ویندوز اطلاع رسانی کند و جزئیات بیشتری را در این زمینه افشا کند.

یکی از روش های شناسایی شده فلیم برای نفوذ به ویندوز اعمال تغییراتی در گواهی های تاییدکننده تعلق فایل های به روزرسان ویندوز به مایکروسافت بوده، با این کار طراحان فیلم قادر بودند فایل های حجیم مخرب خود را به جای فایل های به روزرسان ویندوز مایکروسافت جا زده و کاربران را به دانلود آنها ترغیب کنند.

ریوی افزود: «ما هنوز در مراحل مقدماتی تحقیقات در مورد فلیم هستیم و هدف ما حفاظت از مشتریانمان است.»

پیش از این "میکو هیپونن" رئیس واحد امنیتی شرکت "اف‌سکیور" هشدار داده بود که فلیم آسیب زیادی به شهرت و اعتبار مایکروسافت وارد کرده است.

منبع: فارس