Gerdab.IR | گرداب

آمریکا باید هزینه حمله سایبری به ایران را بپردازد

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۱

در حال حاضر بازی بسیار خطرناکی شروع شده است و شاید آمریکا مجبور شود به خاطر دست داشتن در حمله سایبری به ایران هزینه بالایی بپردازد.

به گزارش گرداب، روزنامه واشنگتن تایمز، نوشت: گزارش های اخیر حاوی این است که آمریکا در حملات سایبری به ایران نقش داشته است. رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، هشدار داد که این اقدام شاید برای آمریکا هزینه هایی را به همراه داشته باشد.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: "مایک روگرز"، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که گزارش ها حاکی از این است که آمریکا و اسرائیل در قضیه ویروس "استاکس نت" دست داشته اند؛ ویروسی که به برنامه غنی سازی ایران ضربه زد. در حال حاضر بازی بسیار خطرناکی شروع شده است و شاید آمریکا مجبور شود هزینه بالایی بپردازد.
 
واشنگتن تایمز افزود: این هشدار مایک روگرز نشان می دهد که یک سری از نگرانی ها در میان مقامات امنیتی و متخصصان بخش های خصوصی آمریکا در مورد اقدامات تلافی جویانه ایران وجود دارد. شاید ایران علیه شبکه نیرو، خطوط لوله های نفتی و سیستم های رایانه ای کارخانجات در آمریکا اقداماتی انجام دهد. روگرز گفت اکنون آمریکا و سیستم های عمومی مردم در خطر هستند که از سوی ایران مورد حملات سایبری قرار گیرند؛ حملاتی که می تواند آنها را نابود کند و سیستم انتقال نیرو را از بین ببرد.
 
این روزنامه در پایان نوشت: روگرز هفته قبل ادعای روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست مبنی بر دخالت آمریکا در حملات سایبری را رد کرده و گفته بود که آمریکا خطر انجام چنین عملیات هایی را به خاطر مهم بودن ساختارهای خط لوله نفت و سیستم های تلفن همراه می داند و چنین کاری را نخواهد کرد.

منبع: جام نیوز