به گزارش
گرداب، مدیر عامل بنیاد ملي بازیهای رایانهای با حضور در نشست ایدههای قرآنی که در چهارمین روز از دومین نمایشگاه بینالمللی بازیهای رایانهای تهران برگزار شد، گفت: «قصههای قرآنی پتانسیل ساخت بازیهای رایانهای را دارد.»
"بهروز مینایی" با اشاره به بازی "Second Life" یا زندگی دوم افزود: «این بازی ساخته شرکت Linden Lab است که از سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرده است.»
وی ادامه داد: «شاید در آغاز همه آن را یک بازی شبیهسازی تحت شبکه تصور میکردند، ولی طراحان Linden هرگز از این حرف خوششان نمیآید و به عقیده آنها زندگی دوم چیزی فراتر از یک بازی است، از دید آنها SecondLife یک دنیای مجازی است، میتوانید در آنجا داد و ستد کرد.»
مینایی اظهار کرد: «در این بازی افراد میتوانند با هم روابط عادی یا کاری برقرار کنند و اخیراً حتی با هم تماس تلفنی داشته باشند، کالاهایی را که در دنیای حقیقی به فروش میرسانند، در آنجا تبلیغ کنند و سرانجام اینکه پولهای مجازی خود را به دلارهای واقعی تبدیل کنند.»
مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانهای با تاکید بر اینکه این بازی اثر مخربی بر روی نوجوان دارد، تاکید کرد: «نوجوانان وقتی وارد محیط زندگی دوم میشوند، با منوها و گزینههایی روبهرو میشوند که برای ساختن Avatar یا کاراکتر مجازی طراحی شدهاند.»
وی ادامه داد: «در این بازی تقریباً آزادی نامحدودی برای ساکنان وجود دارد. در این بازی به نوجوانان گفته می شود که دنیای شما همان چیزی خواهد بود که خودتان میسازید، مثلا می توانید یک آسمانخراش یا یک موجود خیالی با ظاهری عجیب و غریب برای خود بسازید یا تاجری با ظاهر یک انسان باشید و در این شهر مجازی پول دربیاورید.»
مینایی با اشاره به به کارگیری ایدههای قرآنی در بازیهای رایانهای خاطرنشان کرد: «بازیها رسانههای حاکم بر همه جامع هستند در حال حاضر 20 میلیون گیمر در دنیا وجود دارد که روزانه 40 میلیون ساعت بازی می کنند.»
مدیر عامل بنیاد بازیهای رایانهای افزود: «با توجه به استقبال گسترده از بازیهای رایانهای باید بکوشیم تا با بهره گیری از ایدههای قرآنی بازیهایی جایگزین بازی خارجی برای جوانان تولید کنیم.»
منبع:
ایسنا