مهم‌ترین ضعف انیمیشن‌های ایرانی

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱

انيميشن‌هاي ايراني فاقد قهرمان و سوپر قهرمان بوده و فاقد كاراكتر جذاب براي كودكان است، به همين دليل اين قشر به هم‌ذات پنداري نمي‌پردازند.

به گزارش گرداب، "بهرام عظيمي"، كارگردان در خصوص راه اندازي "شبكه انيميشن" گفت: «تاسيس شبكه هاي "آي فيلم"، ورزش و انيميشن اتفاقي بود كه بايد زودتر از اينها شكل مي گرفت، چه بسا با راه اندازي  زودتر اين شبكه ها مردم ديگر، درگير ماهواره ها نمي شدند.»

وي در خصوص نحوه جذب مخاطب شبكه انيميشن عنوان كرد: «به نظر مي رسد شبكه انيميشن، شبكه اي پربینده خواهد بود و در جذب مخاطب به ويژه كودكان و نوجوانان موفق خواهد شد.»

وي با اشاره به اينكه تاسيس اينگونه شبكه ها اتفاقي جهاني است، افزود: «مسئوليت شبكه انيميشن به عهده شركت صبا است و حدود دو سال است كه اين شركت شيوه جديدي براي توليد در پيش گرفته و به سمت يك نگاه تخصصي پيش رفته است.»

وي در اين خصوص اظهارداشت: «با توليد انيميشن به صورت تخصصي از لحاظ كيفيت مي توان به حدي رسيد كه روز به روز با افزايش انيميشن روبه رو شويم. در طول 20 سال توليد انيميشن با وجود پيشرفت هاي فراوان و برخورداري از امكانات مناسب، از لحاظ كيفي دچار مشكلاتي است و همچنين انيميشن از لحاظ داستان و ساختار در جذب مخاطب كودك و نوجوان موفقيتي حاصل نكردند.»

وي در خصوص استفاده از انيميشن هاي خارجي در روند كاري، تاكيد كرد: «استفاده از تكنيك و ساختار انيميشن‌هاي خارجي بايد با در نظر گرفتن محتوا و فرهنگ ايراني باشد.»

عظيمي در خصوص ضغف انيميشن سازي در ايران گفت: «انيميشن هاي ايراني فاقد قهرمان و سوپرقهرمان بوده و فاقد كاراكتر جذاب براي كودكان است، به همين دليل اين قشر به هم‌ذات پنداري نمي پردازند.»

وي در خصوص ايجاد انگيزه در انيميشن سازان، گفت: «مدير جديد شركت صبا با اعتماد به سازندگان از ايده ها و نظرات سازندگان انيميشن استفاده كرده و به قهرمان سازي را در ساخت انيميشن روي آورده اند.»

عظيمي خاطرنشان كرد: «شبكه هايي مثل شبكه دو سيما، تنها بخشي از پخش خود را صرف برنامه هاي كودك و نوجوان مي كند و نمي تواند شبكه اي مخصوص كودك و نوجوان باشد و بهتر است اين وظيفه خود را به شبكه اي مثل شبكه انيميشن واگذار كنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران