Gerdab.IR | گرداب

آقاي تاج زاده موضع مشاركت و سازمان مجاهدين را بازگو كرده است

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۹

دو تن از عناصر ضد انقلاب بدنام، صداقت تاج زاده را در نگارش توبه نامه اخير عليه انقلاب و جمهوري اسلامي تأييد كردند.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، حسن شريعتمداري (پسر سيدكاظم شريعتمداري) كه به واسطه عضويت در مركزيت حزب خلق مسلمان، با لانه جاسوسي آمريكا و كودتاي طراحي شده در ارتباط بود، به راديو زمانه گفت: نامه تاج زاده حاوي ارزش به خصوصي است. او از آن آدم هايي است كه صميمي است و دچار تحول شده است.

وي درباره تناقضات نامه اخير تاج زاده در حمايت از سيدكاظم شريعتمداري و در عين حال ادعاي طرفداري از امام گفت: به چالش كشيدن اسطوره اي مانند خميني براي آقاي تاج زاده به اين زودي ممكن نيست. آقاي تاج زاده از لحاظ ايدئولوژيك با آقاي خميني مخالف است.

مهدي فتاپور عضو مركزيت گروهك فدائيان خلق هم تصريح كرد: شجاعت آقاي تاج زاده قابل تحسين و تقدير است. البته اين اولين بار نيست. ما از دوران دوم خرداد تا به امروز مرتب شاهد اين پروسه بوده ايم. اولين بار كساني چون آقاي عبدي كه در تسخير سفارت آمريكا و در دفتر تحكيم بودند، اين را مطرح كردند كه اشتباهات بزرگي كرديم. منتها آقاي تاج زاده مسئله آيت الله شريعتمداري و آقاي بازرگان و آقاي سحابي را مطرح مي كند و برخورد با آنها را نقد مي كند.

وي در توجيه تناقض مواضع تاج زاده گفت: برخورد با گذشته يك پروسه است. طبيعتاً من هم فكر مي كنم مسائل بسياري در مجموعه عملكرد و تفكر كساني كه آن روز مسئوليت داشتند و امروز به جنبش اصلاحات پيوسته اند، وجود دارد كه بايد مورد بررسي قرار گيرد. گفته هاي آقاي تاج زاده يك نقد كامل نيست بلكه يك گام بلند است كه امروز در ابعاد مختلف برداشته مي شود.

وي درباره پيش بيني خود از واكنش حزب مشاركت و سازمان مجاهدين كه تاج زاده عضو هر دو آنهاست، گفت: پايداري اين دو حزب بر مواضعشان از همه چيز مهم تر است، تمام مسائلي كه در صحبت هاي آقاي تاج زاده و كسان ديگر مطرح شده- كساني كه حتي نسبت به عملكرد خود آقاي خميني انتقاداتي را مطرح كرده اند- اينها نشانه نوعي تفكر جديد است كه مشاركت و مجاهدين انقلاب را دربر گرفته است. اين صحبت ها، صحبت هاي يك فرد نيست. درون سازمان مجاهدين و مشاركت هم اين مباحث به طور جدي تري مطرح خواهد شد و تناقضاتي كه در اين صحبت ها مطرح مي شود، برطرف خواهد شد.

شايان ذكر است سازمان مجاهدين و حزب مشاركت، با وجود سپري شدن يك هفته از انتشار نامه تاج زاده، در قبال اين نامه سكوت كرده اند. تاج زاده در آن نامه اگرچه منافقانه تلاش كرد دوران حيات حضرت امام و دوران پس از آن حضرت را در تقابل يكديگر تصوير كند، اما علناً به مواضع قاطع حضرت امام در قبال عناصر منحرفي چون سيدكاظم شريعتمداري و گروهك نهضت آزادي حمله كرده و در كنار گروهك هاي منحرف ايستاد.

منافقين جديد سال گذشته نيز با عبور از خط امام به حمايت از آقاي منتظري پرداختند و مراوداتي را با باند مهدي هاشمي معدوم، گروهك نهضت آزادي و... ترتيب دادند.