آمار کاربران ایرانی بازی‌های رایانه‌ای

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

20 میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود دارد که هر کاربر در ایران به طور متوسط دو ساعت در روز گیم بازی می‌کند.

به گزارش گرداب، "بهروز مینایی" در مراسم معرفی برگزیدگان ایده های قرآنی بازی های رایانه ای گفت: «سال های مدیدی است که بازی های رایانه ای به عنوان یک رسانه پرنفوذ در کشور ما رسوخ یافته و بیش از 20 سال است که کودکان و نوجوانان ما از بازی های رایانه ای غربی استفاده می کنند.»

وی افزود: «با عنایت مقام معظم رهبری بنیاد ملی بازی های رایانه ای تشکیل شد تا زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهبود و اصلاح مصرف بازی های خارجی، حمایت از بازی های ایرانی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و در عین حال پرورش نیروهای متخصص بپردازد.»

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: «ما در راستای اصلاح مصرف بازی های خارجی نظام اسرا را به وجود آوردیم تا محتوای بازی های رایانه ای خارجی از طریق این نظام بررسی و بازی های نامناسب از منظر اخلاقی به والدین معرفی شود.»

مینایی ادامه داد: «20 میلیون بازیکن بازی های رایانه ای در کشور ما وجود دارد و هر کاربر در ایران به طور متوسط دو ساعت گیم بازی می کند که این امر فراگیری رسانه بازی های رایانه ای را نشان می دهد.»

وی تاکید کرد: «در بسیاری از بازی های رایانه ای غربی، آمال صهیونیست ها در قالب یک گیم به تصویر کشیده می شود و متاسفانه این بازی ها در سال های گذشته به دلیل عدم قانون کپی رایت با قیمت بسیار اندک در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد.»

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به تولید بازی های ضد خدا و ساخت گیم های متعدد با موضوع حمله به ایران از سوی غرب گفت: «روند تولید این نوع بازی های هدفمند از سوی کشورهای غربی ادامه دارد و بهترین راه برای مقابله با این محصولات، تولید بازی های مناسب است.»

مینایی افزود: «با عنایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تفاهم نامه ای که با مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در کشور منعقد شد تلاش کردیم از ایده های قرآنی برای تولید بازی های رایانه ای استفاده کنیم.»

وی ادامه داد: «ایده های قرآنی مناسبی در زمینه تولید بازی های رایانه ای همچون ذوالقرنین و یا داستان زندگی حضرت سلیمان به جشنواره بازی های رایانه ای رسید و در نهایت استقبال از این رویداد موجب شد تا ایده های قرآنی بازی های رایانه ای در قالب یک مسابقه مجزا برگزار شود.»

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه بسیاری از مبانی قرآنی از طریق بازی های رایانه ای قابل ترویج است، افزود: «464 اثر در بخش ایده های قرآنی بازی های رایانه ای به دبیرخانه جشنواره رسید و این آثار در نهایت در چند بخش داوری و آثار برتر معرفی شدند.»

مینایی با اشاره به سرمایه گذاری کلان کشورهای غربی در تولید بازی های رایانه ای خواستار حمایت بیش از پیش از این رسانه تاثیر گذار شد و تاکید کرد که می توان علاوه بر سرگرمی، بسیاری از مفاهیم قرآنی را در قالب بازی های رایانه ای منتقل کرد.

منبع: مهر