Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 39

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۱

نرم‌افزار "آوای حماسه"/ پرینتری برای نابینایان/ کوچک‌ترین کیبورد روی جاکلیدی/ تبلت جایگزین تجهیزات داشبورد/ تکان دست، جایگزین کلمات عبور/ رایانه‌ای با تشخیص خستگی کاربر/ کفش مجهز به GPS و...

به گزارش گرداب، "حاشیه‌های وب 39" همچون پنج‌شنبه‌های گذشته با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهدوی برگزار می‌شود
جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهدوی در تمامی بخش‌های مرتبط با رسانه‌های دیجیتال در محورهای فرهنگ و معارف مهدوی، مبانی مهدویت، آسیب‌شناسی مباحث مهدوی، مهدویت و آخرالزمان و حکومت در زمان غیبت برگزار می‌شود.
مهلت ارسال آثار تا 10 دی‌ماه 1391 است و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به پایگاه Mahdavi.saramad.ir مراجعه کنند.

کلاهی که قربانیان تصادف را نجات می‌دهد
یک نوع کلاه ایمنی جدید که با حسگر تصادف کار می‌کند با برقراری ارتباط با یک تلفن هوشمند به طور خودکار پیام کمک ارسال می‌کند و با استفاده از سیستم GPS در زمان تصادف محل وقوع حادثه را اعلام می‌کند.
این سیستم همچنین اطلاعات پزشکی قربانی تصادف را برای نیروهای کمکی اعزامی فراهم می‌کند.


یک صفحه کلید چوبی بلوتوث
این کیبوردها از بلوتوث 3 برای ارتباط با کامپیوتر استفاده می‌کنند.
جنس این کیبوردها از چوب افرا یا گردو است و در ساخت آنها از انواع تکنولوژی‌های فِرِزکاری و نجاری استفاده می‌شود.
وقتی بخواهید یکی از این کیبوردها را سفارش دهید، قادر هستید از بین سه نوع فونت برای حکاکی روی کلیدها یکی انتخاب کنید، همچنین طرح‌بندی‌های مختص هر کشور وجود دارند و البته حق انتخاب بین کیبورد برای ویندوز یا مک.



نرم افزارهای کاربردی برای تلفن همراه

نرم افزار قرآن
این قرآن با 16 ترجمه، امکان قرائت به وسیله قاریان مطرح را برای شما فراهم می‌کند.
دانلود نرم‌افزار و ترجمه
نرم‌افزار فاصله‌سنج
این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا دیگر همیشه بتوانید فاصله اشیا را با خودتان به‌دست آورید و یا اینکه سرعت یک جسم در حال حرکت را محاسبه کنید.
دانلود
نرم‌افزار پخش‌کننده تصویر
می‌توانید به کمک نرم‎افزار MX Player Pro بهترین کیفیت تصویر در عین حال همراه با زیر نویس داشته باشید
دانلود

عرضه نرم‌افزار "آوای حماسه" در هفته دفاع مقدس
جامع‌ترين بانك صوتی و اطلاعاتی دفاع مقدس با نام "آوای حماسه" برای نخستين‌بار به مناسبت سی‌ودومين سالگرد دفاع مقدس منتشر شد.
نسخه اول اين نرم‌افزار در 4 حلقه DVD آماده عرضه شده كه حاوی بيش از 4700 قطعه صوت با موضوع دفاع مقدس است كه در 38 عنوان دسته‌بندی شده است.
"آوای حماسه" در نمايشگاه ياد ياران كه به مناسبت هفته دفاع مقدس در مصلای امام‌خمينی‌رحمت‌الله‌علیه برگزار خواهد شد، در دسترس كاربران قرار می‌گیرد.

خنک‌کننده جدید کولرمستر در راه بازار ایران
کولرمستر جدیدترین خنک کننده لپ‌تاپ و تبلت خود را با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای به بازار ایران عرضه خواهد کرد.
کولرمستر به عنوان تولیدکنندگان کیس، خنک کننده و قطعات جانبی محصولات رایانه‌ای در جهان یکی دیگر از نوتپال‌های خود را که وسیله‌ای برای خنک‌سازی نوت‌بوک و تبلت که به عنوان پایه‌ای برای آنهاست تولید و عرضه کرد.


نام خود را با کهکشان‌ها بنویسید
ستاره‌شناسی به نام استیون بامفورد با بررسی کهکشان‌ها، آنهایی را که شکل کلی‌شان شبیه حروف الفبای لاتین بود را انتخاب کرده و بعد سایتی درست کرده است که با مراجعه با آن می‌توانید عبارتی را بنویسید و بعد عکسی تحویل بگیرید که در آن کلمه مورد نظرتان با حروف کهکشانی نوشته شده است!
جالب است که در زیر عکس تحویل‌داده شده می‌توانید نام و مشخصات کهکشان‌های استفاده شده را هم ببینید!

دوربینی ویژه ورزشکاران
دوربین جدید جی‌وی‌سی، به کلاه یا عینک کاربران متصل می‌شود و می‌توان هنگام شنا از آن استفاده کرد.
 این دوربین برای استفاده در محیط‌های سخت طراحی شده و می‌توان تا عمق پنج متر زیر آب برای فیلمبرداری از آن استفاده کرد.
این دوربین همچنین از کارت‌های حافظه SD/SDHC/SDXC پشتیبانی می‌کند و قابلیت لرزش‌گیر دارد.



دستاوردهای ایران در حوزه علم و فناوری تدوین شد
این پروژه با هدف ارائه خلاصه‌ای از چشم انداز، مأموریت‌ها، اهداف، قوانین و سیاستهای بالادستی ایران در عرصه علم و فناوری تدوین شد و در تدوین آن مفاد مرتبط با علم و فناوری در اسنادی همچون سند چشم‌انداز بیست ساله، نقشه جامع علمی کشور، برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و .... بررسی، استخراج و به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
 
عرضه كوچك‌ترين صفحه كليد مجازي بر روي جاكليدي
جاكليدي CTX با استفاده از پروژكتور كوچك، صفحه كليد مجازي ليزري در اندازه واقعي را بر روي سطوح مختلف مي‌تاباند و حسگرهاي نوري نيز حركت انگشتان دست كاربر در هنگام تايپ كردن را بر روي صفحه كليد دنبال مي‌كنند.
برقراري ارتباط بين تبلت، تلفن همراه هوشمند يا دستگاه‌هاي مختلف با دستگاه CTX از طريق بلوتوث امكان‌پذير مي‌شود.



طراحي نرم‌افزاري که قادر به شناسايي طرح‌هاي نامفهوم كاربران است
محققان در حال توسعه برنامه‌اي هستند که اجازه مي‌دهد کامپيوتر، طرح کاربران از اشياء را با عکس واقعي آن، هر چند که آن تصوير خيلي واضح نباشد، جستجو کند.
محققان اميد دارند در آينده اين تکنولوژي را براي برنامه‌هاي کاربردي مانند جستجوهاي اينترنتي استفاده کنند به صورتي كه حتي اگر شما يک هنرمند خوب نباشيد، قادر خواهيد بود تصوير واقعي از آنچه که مدنظرتان است را به برنامه منتقل كنيد.

پرینتری برای نابینایان
این دستگاه مجموعه از پرینتر و اسکنر است که می‌توان ورق‌های A4 تا A7 را با آن پرینت گرفت و یا عکس‌هایی با این اندازه را اسکن کرد.
نکته اصلی در مورد این دستگاه قابلیت پرینت با خط بریل آن است که باعث می‌شود افراد نابینا نیز روی به استفاده از تکنولوژی‌های روز آورند.
این وسیله به راحتی در جیب جا می‌شود و بدون هیچ مشکلی می‌توانید آن را باخودتان حمل کنید.



بیماران مجازی به کمک روان‌پزشکان آمدند
دانشمندان، برنامه‌ نرم‌افزاری‌ای از شخصیت‌های مجازی روانشناسی را به بازار عرضه کرده‌اند که می‌تواند شبیه یک انسان درباره مشکلات روحی، روانی و تخیلاتش با پزشکان صبحت کند.
شخصیت‌های مجازی دارای هوش مصنوعی که می‌توانند به وسیله صفحه نمایش کامپیوتر با روانشناس صحبت و مکالمه کرده به سوال‌های آنها پاسخ دهند و بسیار طبیعی، علائم و رفتار‌های یک بیمار؛ اعم از اختلالات روانی، روحی، پریشانی، خشم، ترس، اضطراب، افسردگی و... را از خود نشان دهند.

گران‌ترین فلش مموری جهان
قیمت این فلش ۱۶‌ تا ۳۷‌ هزار دلار تخمین زده می‌شود و 32 گیگابایت ظرفیت دارد. روی پوشش آن 18.9 قیراط الماس و 34.11‌  قیراط یاقوت کار شده و جنس آن از طلای سفید است.
طراح فلش گفته است که برای ساخت آن از زمرد، یاقوت سرخ و کبود نیز استفاده کرده تا مطمئن شود هیچ همتایی در دنیا نخواهد داشت.


تکان دادن دست جایگزین کلمات عبور می‌شود
نرم‌افزار جدیدی برای تبلت‌ها طراحی شده که همراه با یک حسگر بیومتریک بر روی رایانه نصب می‌شود. این مجموعه قادر به شناسایی الگوهای خاص سیاهرگ‌هایی است که از کف دست هر انسان عبور می‌کنند. با توجه به اینکه الگوی یاد شده در هر انسان منحصر به فرد است، هکرها نمی توانند با سوءاستفاده از این شیوه به حساب‌های شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

تبلت جایگزین تجهیزات داشبورد خودرو
مهمترین ویژگی این خودرو وجود یک تبلت متحرک است که راننده باید پیش از حرکت ماشین آن را به داشبورد متصل کند. همزمان با اتصال این تبلت، سرعت‌سنج و مصرف انرژی به وسیله این خودرو که از انرژی الکتریکی تغذیه می‌کند، نمایان خواهد شد.
این داشبود می‌تواند به عنوان مرکز اطلاعاتی اتومبیل هم باشد و از قابلیت نمایش اطلاعات خودرو به صورت پهلو به پهلو برخوردار است.
 


ساخت رايانه هوشمند با قابليت تشخيص خستگي كاربر
محققان رایانه هوشمندی طراحی کرده‌اند كه با اندازه‌گيري ميزان فشار وارده به صفحه كليد مي‌تواند خستگي كاربر را محاسبه كند.
محققان قصد دارند طرح خود را براي ساير فعاليت‌ها مانند خواندن نيز گسترش دهند، به‌طور مثال با استفاده از حسگرهايي در روي ميز مي‌توان ميزان فعاليت كاربر را با اندازه‌گيري تغييرات فشار آرنج يا تعداد برداشتن ليوان از روي ميز محاسبه كرد.

هارد دیسک‌های پر از هلیوم!

وسترن دیجیتال در تازه‌ترین ابتکار خود، در نظر دارد که فضای درونی هاردهای خود را پر از گاز هلیوم کند! به این ترتیب به جای مخلوطی از اکسیژن و نیتروژن قطعات هارد، از این به بعد در محیطی از هلیوم حرکت خواهند کرد.
این مسئله باعث می‌شود جریان گردابی ناشی از گردش پلاتر کاهش یابد و میزان لرزش پلاتر کمتر شود و دمای هارد ۴ تا ۵ درجه نسبت به مدل‌های معمول پایین‌تر بیاید که باعث عمر بیشتر هارد می‌شود.



ورود هدفون هزار دلاری به بازار
در ساخت این هدفون از ابزارهای مقاوم و ضد خش استفاده شده و بدنه آن از سیلیکون بهره می‌برد.
سایز این دستگاه فقط هفت میلی‌متر است و از درایو پهن باند طیف 5 تا 46.500 هرتز پشتیبانی می‌کند.
این هدفون، یک دستگاه ارگونومیک است که در ساخت آن از سرامیک استفاده شده است.

کتابهای درخواستی خود از کتابخانه مجلس را از طریق ایمیل دریافت کنید
از این پس کلیه کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخانه مجلس و جستجوی منبع موردنظر خود، نسخه دیجیتالی آن را از طریق پست الکترونیکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست و سپس دریافت کنند.
ایمیل در نظر گرفته شده برای درخواست منابع از طریق پست الکترونیکی icaliran@gmail.com است که کاربران می‌توانند با ارسال ایمیلی حاوی مشخصات کامل کتاب، منبع موردنظر خود را دریافت کنند.

کفش‌های مجهز به GPS راهنمای شما می‌شوند!
کفش جی‌پی‌اس دار مجهز به یک سنسور جی‌پی‌اس در پاشنه کفش سمت چپی است. هنگامی‌که شما هر دو پاشنه کفش‌ها را با همدیگر بر روی زمین می‌کوبید، سنسور فعال می‌شود. در این هنگام به کمک لپ‌تاپ خود و از طریق یک پورت USB اطلاعات را به سنسور منتقل می‌کنید. هنگامی‌که سنسور مسیر را دریافت کرد، بلافاصله یک دیود نوری در کفش سمت چپ روشن می‌شود که به شما نشان می‌دهد از چه مسیری بایستی حرکت کنید.



راه‌اندازی سایت ویژه زنان و دختران
باشگاه فرهنگی دختران انقلاب اسلامی اقدام به راه‌اندازی سایت "چمان" با هدف حضور پررنگ‌تر در فضای مجازی کرده است.
این سایت در نظر دارد با تلفیق حوزه‌های تخصصی و عمومی همراه با جذابیت‌های بصری راهی نو را در میان سایر فضاهایی که به زنان می‌پردازند، بیابد.
جامعه هدف در این سایت دختران دانش‌آموز، دانشجو و فعالان فرهنگی دانشگاه‌های کشور هستند.
   
یک نرم‌افزار امنیتی برای چندین سیستم عامل
این برنامه که با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و اندروید سازگار است، یک پلت‌فرم امنیتی یکپارچه را برای رایانه‌های رومیزی، نوت‌بوک‌ها، گوشی‌ها و تبلت‌ها تامین می‌کند.
برنامه یاد شده در کنار ابزارهای امنیتی تحت وب و سیستمی برای شناسایی بدافزارها، به کاربران امکان می‌دهد تا به ابزار مدیریتی خاصی دسترسی داشته باشند.