در واکنش به نفوذ در حریم خصوصی مردم

گرداب/ اعتراض جهانی در 15 کشور اروپایی و آمریکایی رقم خورد

گرداب/ اعتراض جهانی در 15 کشور اروپایی و آمریکایی رقم خورد
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۱

موسسات نظارتی در اروپا و آمریکا با ترکیب تکنولوژی های نظارتی مختلفی مانند ردیابی و مکان یابی و نیز دستیابی به شرح احوال خصوصی مردم وبا کمک تحلیل داده های تصویری، مردم را تحت نظر می گیرند.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت،گروه انانیموس در واکنش به استفاده دولت آمریکا ونیز دولتهای اروپایی از سیستمهای نظارتی برای تحت نظر گرفتن مردم؛ اعتراضی جهانی را برنامه ریزی کرده بود که این اعتراض در 15 کشور دنیا برگزار شد.

در این کمپین که عملیات برادر بزرگ نام گرفته، علیه  ورود دولتها به زندگی خصوصی مردم در اکثر کشورهای اروپایی با استفاده از سیستم INDECT ونیز در آمریکا با استفاده از Trapwire؛ اعتراضی جهانی صورت گرفت.

هردوی این موسسات با به کارگیری تکنولوژی های نظارتی مختلفی مانند ردیابی و مکان یابی و نیز دستیابی به شرح احوال خصوصی افراد از منابع گوناگونی همانند رسانه های اجتماعی و یا استخراج داده ها در کنار تحلیل داده های تصویری، مردم را زیر نظر می گیرند.

این درحالی است که گروه انانیموس نیز چندی پیش پس از دستیابی اف بی آی به اطلاعات شخصی کاربران از طریق گوشی های آیفون آنها ؛ به لپ تاپ یکی از ماموران این سازمان نفوذ کرده و پس از پاک کردن اطلاعات شخصی کاربران که شامل آدرس ها، شماره های همراه، زیپ کدها بود؛ دیگر اطلاعات مهم را در معرض عموم قرار داده بودند.

این گروه دلیل به نمایش گذاشتن این اطلاعات را آگاه کردن جامعه از این امر دانسته و متذکر شده بودند که چرا اف بی آی باید انبوهی از اطلاعات شخصی مردم بی گناه را بی دلیل در اختیار داشته باشد تا بتواند از طریق آنها به ردیابی مردم بپردازد.

 البته گفتن این نکته نیز خالی از اهمیت نیست که گروه انانیموس نیز برای بررسی روند این اعتراض از Google Map کمک گرفت واین خود جای سوال است که اگر این گروه برای دفاع از حریم خصوصی مردم این اعتراض جهانی را به راه انداخته است؛ چرا خود از ابزاری نظارتی – جاسوسی در این کار استفاده می نماید!