گرداب/ هکرها می‌توانند مکالمات شما را گوش‌ کنند

گرداب/ هکرها می‌توانند مکالمات شما را گوش‌ کنند
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱

به دلیل وجود حفره‌های فراوان موجود در سیستم عامل گوشی‎‌‌ها، ویروس ورودی می‌تواند کنترل گوشی قربانی را به عهده گرفته و با هک کردن سیستم رادیویی گوشی؛ صدای کاربر را ضبط کرده و به مقصد مورد نظر بفرستد.

به گزارش گرداب به نقل از رجیستر، در حاشیه کنفرانس "روکسن" در استرالیا مشخص شد که گوشی‌ها می‌توانند از طریق سیستم‌های رادیویی هک شده و مورد حمله قرار گیرند. در درون سیستم سخت‌افزاری گوشی‌ها قطعه‌ای سخت افزاری با نام " baseband chipset" وجود دارد که تمامی ارتباطات رادیویی از طریق این قطعه انجام می‌پذیرد.

در این روش هکرها سیستم عامل گوشی‌های مختلف علی الخصوص گوشی‌های آیفون را هدف قرار می‌دهند.

هنگامی که مالکان گوشی همراه حتی برای یک بار وارد شبکه ارتباطی هکرها شوند، آنها از طریق حفره‌های فراوانی که در انواع سیستم‌های عامل گوشی‌های همراه وجود دارد به گوشی این قربانیان نفوذ می‌کنند.

به دلیل درگیر بودن سیستم عامل با تمامی قسمتهای گوشی، این ویروس ورودی می‌تواند کنترل گوشی قربانی را به عهده گرفته و به کمک این چیپ‌ست صدای کاربر را ضبط کرده و از روش‌های مختلفی که وجود دارد این صدای ضبط شده را به خارج از گوشی منتقل کند.

این ویروس می‌تواند با برقراری تماس صوتی، ارتباط پیامکی چندرسانه‌ای و نیز از طریق ارتباط اینترنتی به صورت مخفیانه این فایل ضبط شده را به مقصد مورد نظر بفرستد.