گرداب/ فیس‌بوک در جاسوسی از کاربرانش گامی رو به جلو بر می‌دارد

گرداب/ فیس‌بوک در جاسوسی از کاربرانش گامی رو به جلو بر می‌دارد
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۱

فیس‌بوک به زودی اپلیکیشنی را برای گوشی‌های هوشمند ارائه خواهد کرد که همزمان با گرفتن عکس توسط کاربر، این عکس به طور خودکار درون پوشه‌ای در پروفایل وی بارگذاری خواهد شد.

به گزارش گرداب به نقل از سی‌نت، فیس‌بوک به زودی اپلیکیشنی را برای گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، روانه بازار خواهد کرد که هنگامی که کاربر با گوشی خود عکسی بگیرد؛ همزمان این عکس به طور خودکار درون پوشه‌ای در پروفایل وی بارگذاری خواهد شد.

این شبکه اجتماعی، فضایی 2 گیگابایتی نیز برای کاربران این اپلیکیشن در نظر گرفته است؛ نکته جالب این‌جاست که این فضا در سیستم "ابر" برای کاربران این شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده است، تکنولوژی‌ای که امنیت داده‌های ذخیره شده در آن، برای بسیاری از کارشناسان آی‌تی دنیا در هاله‌ای از ابهام است.

فیس‌بوک با ارئه این اپلیکیشن گامی دیگر در جهت تایید این نظر که این شبکه اجتماعی ابزاری جاسوسی در درست دولت‌های اسرائیل و آمریکاست؛ خواهد برداشت.


چندی پیش این شبکه اجتماعی شرکت Face.com"" را نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های خود خریداری نمود، شرکتی که بر روی تکنولوژی تشخیص چهره کار می‌کند.

این در حالی است که در اواخر ماه آگوست سال جاری میلادی کشور آلمان در مورد احتمال استفاده فیس‌بوک از اطلاعات کاربران و عکس‌های برچسب زده آن‌ها در امور جاسوسی، از فیس‌بوک شکایت نمود؛ زیرا هنگامی که شما عکسی را برچسب می‌زنید به فیس‌بوک این امکان را می‌دهید تا شما را مکان‌یابی جغرافیایی نماید.

سایت خبری تِک کرانچ در گوشه‌ای از خبر خود در این مورد می‌گوید: "هم اکنون حدود 219 میلیارد عکس در فضای فیس‌بوک وجود دارد، ذخیره عظیمی که یکی از منابع درآمدی فیس‌بوک شده است."

بنابه مثال تِک کرانچ، اگر فیس‌بوک در اکثر عکس‌های بارگذاری شده به وسیله شما توسط این اپلیکیشن، تعداد زیادی قوطی کوکا ببیند؛ به منظور جذب مشتری جدید برای شرکت پپسی، شما را با بارانی از تبلیغات پپسی روبرو خواهد کرد.

این تنها مثالی خوش باورانه از جانب این سایت خبری است؛ آن‌چنان که در خبرهای قبلی ارائه شده هدف‌های شوم دولت‌های پشت سر این شبکه اجتماعی، برای شما کاربران فهیم روشن شده است.