به گزارش
گرداب به نقل از مهر، شان مک گرون مدیر امور تحقیقات در شرکت سرمایهگذاری نیدهام اند کمپانی اظهار داشت: این روزها حتی کودکان سه ساله به جای اسباببازیهای سنتی، تبلت برای سال نو هدیه میگیرند.
مک گرون اظهار داشت: شرکتهای ماتل و هاسبرو به عنوان اسباببازیسازان از ایده جاگزینی تبلت با اسباببازی وحشت زده هستند.
مقامات هاسبرو اظهار داشتند که این شرکت برای ارائه اسباببازیهای دارای فناوری به کودکان تلاش میکند.
جان فراسکوتی رئیس بخش بازاریابی این شرکت گفت: واضح است که کودکان امروز ترجیح میدهند از ابزارهای دیجیتالی استفاده کنند.
وی افزود: یکی از تلاشهای این شرکت به رسمیت شناختن اهمیت رسانه دیجیتال و تغییر اسباب بازیهای دهه 1990 به سبک فناوریهای روز است تا این اسباببازیها به ذائقه کودکان امروز خوش باشد.
این درحالی است که مقامات شرکت ماتل در این رابطه اظهار نظر نکردند.
پیش از این پیشبینی شده بود که عروسکهای زیبا و بازیهای مختلف چند نفره سنتی قرار است جای خود را به ابزارهای الکترونیک و دستگاههای سبک آیپد بدهند.
کودکان سه ساله برای کریسمس امسال محصولات رایانهای را هدف گرفته و از سوی دیگر صاحبان این صنایع نیز کودکان را با محصولات جدید خود هدف قرار داده تا از این بازار درحال رشد بینصیب نمانند.
دراین میان حتی تبلتهایی به سبک آیپد برای کودکان تولید شده که از دو دوربین، ضبط ویدئویی و حافظه 4 گیگابایتی برخوردار است.
از سوی دیگر عدهای اظهار میدارند با نزدیکشدن قیمتهای تبلتهای کودکان و تبلتهای واقعی بیم این مسئله میرود که تبلتهای واقعی در آینده نزدیک جایگزین تبلتهای ویژه کودکان شود.