Gerdab.IR | گرداب

سناتور آمريكايي:

اقتصاد فلسطين را نابود مي‌كنيم تا اسرائيل را بپذيرند

تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹

يك سناتور كنگره آمريكا به رغم اذعان به غيرانساني بودن محاصره غزه، تاكيد كرد كه ما بايد فلسطينيان را از لحاظ اقتصادي خفه كنيم تا آنكه بفهمند هيچ راه ديگري برايشان وجود ندارد.

به گزارش گرداب، به نقل از هفته‌نامه "امريكن‌فري‌پرس"، "چاك شامر" سناتور آمريكايي طي نشستي با يك گروه از يهوديان ارتودوكس واشنگتن گفت: "ما بايد فلسطينيان را از لحاظ اقتصادي"خفه كنيم " تا نه تنها آن‌ها مجبور شوند تا تسلط اسرائيل بر منطقه را بپذيرند بلكه بايد باورهاي يهود را نيز قبول كنند."

بر اساس اين گزارش، شامر در اين جلسه گفت: مردم فلسطين هنوز به يك كشور يهودي در راه‌حل تشكيل دو كشور مختلف باور ندارند. بلكه ديدگاه بنيادي آن‌ها اين است كه اروپايي‌ها با يهوديان بدرفتاري كردند و در ازاي آن سرزمين فلسطينيان را به يهوديان دادند.

اين عضو كنگره آمريكا افزود: بايد فلسطينيان را مجبور كنيد كه بگويند اسرائيل اينجا است تا بماند. تحريم غزه از نظر من اهداف متفاوتي دارد و به وضوح اولين هدف آن نيز ممانعت از دسترسي حماس به سلاح است. اما دومين هدف از تحريم اين است كه به فلسطينيان نشان دهيم اگر اعتدال و همكاري داشته باشند آنگاه مي‌توانند پيشرفت اقتصادي نيز داشته باشند.

شامر اظهار داشت: از زماني كه فلسطينيان حماس را انتخاب كردند، اگرچه مي‌بايست كمك‌هاي بشردوستانه به غزه برسد و مردم نبايد از گرسنگي بميرند، اما ما بايد آن‌ها را از لحاظ اقتصادي خفه كنيم تا آنكه بفهمند هيچ راه ديگري برايشان وجود ندارد.

منبع: فارس