Gerdab.IR | گرداب

دست‌یابی هکرها به اطلاعات حساب 250,000 کاربر توییتر

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۱

به دنبال حملات هکری که اخیرا متوجه شرکت های رسانه ای شده است، مسئولان توییتر خبر از یک حمله پیچیده هکری در روز جمعه داده اند.

دست‌یابی هکرها به اطلاعات حساب 250,000 کاربر توییتربه‌ گزارش گرداب‌ به نقل از "وایرد"، به دنبال حملات هکری که اخیراً متوجه شرکت‌های رسانه‌ای شده است، مسئولان توییتر خبر از یک حمله پیچیده هکری در روز جمعه داده‌اند.

هدف هکرها از این حمله دستیابی به اطلاعات حساب کاربران این شبکه به اصطلاح اجتماعی بوده است.

"Bob Lord" مدیر امنیت اطلاعات توییتر در بلاگ توییتر چنین نوشته: "ما در روز جمعه با یک حمله کاملا پیچیده مواجه شدیم و لحظاتی بعد موفق شدیم این حمله را خنثی کنیم. اگر چه تحقیقات ما تاکنون نشان می‌دهد که ممکن است هکرها در این حمله موفق شده باشند به اطلاعات شخصی 250000 کاربر از جمله نام کاربری، آدرس پست الکترونیک، گذرواژه و... دست پیدا کنند."

البته "باب لرد" شرح نداده که هکرها چگونه موفق شده‌اند به اطلاعات حساب 250000 کاربر دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه صحبت‌هایش چنین آورده است "این حمله کار افراد غیر‌حرفه‌ای نیست و مطمئناً ما تنها شرکتی نیستیم که هدف حمله این هکرها قرار گرفته باشیم، به همین دلیل ما به کمک دولت و با استفاده از قوانین فدرالی به دنبال پیدا کردن این هکرها هستیم".

در نتیجه توییتر اعلام کرده است که این شرکت مجبور است گذرواژه‌های کاربرانی که احتمال می‌رود اطلاعات آن‌ها توسط هکرها به سرقت رفته باشد را تنظیم مجدد ( ریست) کند و "session tokens" را برای این کاربران غیر‌فعال کند.

همچنین توییتر به حساب‌های مشکوک، ایمیلی را ارسال کرده با این مضمون "ممکن است سایت یا اشخاصی به حساب‌کاربری و گذرواژه شما دسترسی پیدا کرده باشند؛ ما گذرواژه شما را مجددا تنظیم می‌کنیم تا شما از دسترسی دیگران به حساب کاربری‌تان در امان بمانید".