Gerdab.IR | گرداب

"پرسونای" مجازی آمریکا دوست واقعی شما

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۱

ارتش آمریکا در فضای آن‌لاین و علی‌الخصوص در شبکه‌های اجتماعی از افرادی مجازی باهویت تقلبی استفاده می‌کند؛ که به پرسونا (Persona) معروف هستند. این پرسونا‌ها (اشخاص مجازی) دارای پس‌زمینه‌های اجتماعی با آن‌چنان جزئیات دقیقی هستند که افراد موجود در پروفایل آن‌ها هرقدر جستجو کنند، به این نتیجه خواهند رسید که این فرد در عالم واقع نیز وجود دارد.

ارتش مجازی آمریکا در دایره دوستان شبکه اجتماعی شما قرار دارند

به گزارش گرداب، در دنیای امروز شبکه‌های اجتماعی با ارائه اپلیکیشن‌های متفاوت آن‌چنان به درون فضای اجتماع نفوذ کرده‌اند که بسیاری از مردم حتی برای به اشتراک گذاری عکس‌های خانوادگی، چت با دوستان و آشنایان و انجام کارهای روزمره خود به این شبکه‌ها رجوع می‌کنند.

اما در این میان، ارتش آمریکا از این شبکه چه بهره‌ای می‌برد؟ در این‌جا جزئیاتی از پشت پرده ایجاد یک نرم افزار ارئه خواهیم داد که نحوه انجام جنگ نرم را در فضای شبکه‌های اجتماعی برای شما روشن خواهد نمود. جنگ نرمی که با بهره گیری از تکنولوژی؛ بسیار دقیق و غیر محسوس کاربر را به سمت موضوع مورد نظر خود سوق می‌دهد.

بنابر قرار داد افشا شده و نیز مصاحبه‌های انجام شده با سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده،بیل اسپیکس؛ ارتش آمریکا در فضای آن‌لاین و علی‌الخصوص در شبکه‌های اجتماعی از افرادی مجازی باهویت تقلبی استفاده می‌کند؛ که به پرسونا "Persona" معروف هستند. اخیرا نیروی هوایی آمریکا از سرمایه گذاران بخش خصوصی (این‌کیوتل که تحت نظر  CIA می‌باشد) خواسته است که بر روی ساخت نرم‌افزاری به نام "Persona Management" سرمایه گذاری کنند.

ارتش مجازی آمریکا در دایره دوستان شبکه اجتماعی شما قرار دارند

این تکنولوژی به اجرا کننده این نرم‌افزار اجازه می‌دهد که فرماندهی ارتشی از افراد دارای هویت‌های تقلبی دیجیتال را برعهده داشته باشد تا از طریق این افراد بتواند با کاربران اکثر شبکه‌های اجتماعی تعامل برقرار کند. این پرسونا‌ها (اشخاص مجازی) دارای پس‌زمینه‌های اجتماعی با آن‌چنان جزئیات دقیقی هستند که افراد موجود در پروفایل آن‌ها هرقدر جستجو کنند، به این نتیجه خواهند رسید که این فرد در عالم واقع نیز وجود دارد.

البته یک سرویس پیچیده محافظت از شخصیت مجازی نیز در زیر شاخه این نرم‌افزار تعریف شده است تا در صورت مشکوک شدن یک کاربر به فعالیت‌های آن فرد در پروفایل خود، نتواند به راحتی به واقعیت پشت پرده پی ببرد. آن‌ها در این نرم‌افزار حتی به دنبال این هدف هستند که با بکارگیری فن‌آوری‌های مکان‌یابی، به صورت مجازی مکان ارتباط این افراد را در نقاط مختلف دنیا قرار دهند.

در این نرم‌افزار حتی این ویژگی در نظر گرفته شده است که به صورت زنده و خودکار حتی زمانی که خود اپراتور اجرا کننده نرم‌افزار نیز بر رفتار این پرسوناها نظارتی ندارد، در مورد حوادث مهم و وقایع مختلف، نظراتی بر روی پروفایل افراد موجود در دایره دوستان این پرسوناها قرار داده‌ شود.

بر اساس جزئیات بدست آمده از این نرم‌افزار؛ یکی از موارد استفاده از این ارتش تقلبی، زمانی است که در نظرخواهی‌های آن‌لاین نیاز به ایجاد یک اجماع عمومی باشد و یا نیاز باشد که موضوعی مهم در این شبکه‌های اجتماعی مورد هجوم و سرکوب قرار بگیرد.

هدف از ساخت این نرم افزار این است که در زمان مورد نیاز؛ آن‌چه مورد نظر مسئولین دولت آمریکاست، در فضای نت و شبکه‌های اجتماعی تبدیل به نظر عموم مردم شود و با توجه به القائات انجام شده در این فضا؛ درک مردم از حوادث نیز به دلخواه آن‌ها تنظیم گردد.