Gerdab.IR | گرداب

فرانس24 گزارش می‌دهد:

عينک گوگل ابزار جاسوسي است يا نشانه پيشرفت؟

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳

عینک هوشمند گوگل مخالفان و طرفداران پر و پا قرصی دارد. بعضی می‌گویند این عینک ابزار جاسوسی است. اما برخی دیگر معتقدند که این موضوع نشانه پیشرفت است. پیشرفتی که روزبه‌روز دارد انسان‌ها را محدودتر می‌کند!

به گزارش گرداب و به نقل از فرانس24، روز سه‌شنبه، فروش محدود عینک گوگل (گوگل گلاس) آغاز شد. قیمت این عینک 1500 دلار تعیین شده است.

این عینک هوشمند به صورت اینترنتی فروخته می‌شود. گوگل گلاس با بلوتوث به گوشی تلفن هوشمند کاربر متصل می‌شود و صفحه نمایش کوچکی بر روی یکی از شیشه‌های آن نصب شده است. هدف گوگل، آزمایش این محصول قبل از تولید نمونه نهایی آن است.

«رامون لاماس»، مدیر تحقیقاتی IDC می‌گوید: این فروش باعث شناسایی مشکلات احتمالی گوگل گلاس خواهد شد. آن‌ها عینک را آزمایش خواهند کرد و این امکان فراهم خواهد شد که تولید کنندگان مطمئن شوند این محصول در زمان ارائه به بازار صد در صد راضی کننده خواهد بود.

گزارش می‌افزاید: عملکردهای این عینک که هنوز محدود است شامل آگاهی از اوضاع آب و هوا، زمان ملاقات‌ها و چک کردن ایمیل می‌شود. از سوی دیگر امکان ضبط تصاویر ویدئویی و گرفتن عکس با دوربین نصب شده بر روی این عینک وجود دارد.

این امکان اخیر باعث جنجال شده است و بسیاری از افراد آن‌را نقض زندگی خصوصی مردم می‌دانند. «جیمی کورت»، رئیس انجمن دیده‌بان مصرف کننده در آمریکا می‌گوید: این عینک ابزار جاسوسی است. زمانی که شما به من نگاه می‌کنید، من نیز به شما نگاه می‌کنم و هر جا که شما با این عینک بروید، شمار بسیار اندکی از آمریکایی‌ها که با شما روبه‌رو می‌شوند خواهند دانست که شما از آن‌ها فیلمبرداری می‌کنید.

گزارش می‌افزاید: این نگرانی‌ها باعث به راه افتادن تظاهرات ضد گوگل در کالیفرنیا شده است. به برخی از کاربران این عینک در سانفرانسیسکو نیز تعرض شده است. اما برخی دیگر، با این ملاحظات موافق نیستند و آن‌را معادل پیشرفت می‌دانند.

محصول نهایی گوگل گلاس قرار است در اواخر ماه ژوئن به بازار بیاید.