Gerdab.IR | گرداب

موسسه NTT Communications بررسی کرد:

تأثیر افشاگری‌های اسنودن بر حوزه امنیت خدمات ابری

تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های اینترنتی دولت آمریکا تاثیرات فراوانی بر نحوه استفاده کاربران از خدمات شبکه‌ای (کلود) و دغدغه‌های امنیتی آن‌ها داشته است.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، افشاگری‌های اسنودن موجب شده تا کارکنان برجسته و مدیران موسسات فناوری اطلاعات در زمینه استفاده از خدمات شبکه‌ای (کلود) ملاحظات بیش‌تری داشته باشند.

هم‌چنین بسیاری از آن‌ها می‌گویند پس از این افشاگری‌ها، در زمینه محل ذخیره اطلاعات خود در وب دقت بسیار بیش‌تری به عمل می‌آورند.

بررسی‌های موسسه NTT Communications که با همکاری هزار نفر از تصمیم‌گیران برجسته حوزه فناوری اطلاعات در آمریکا، بریتانیا، هنگ کنگ، فرانسه و آلمان انجام شده نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از این افراد معتقدند افشاگری‌های اسنودن بر رویکرد آنان در قبال فناوری کلود تاثیر گذاشته است.

نیمی از این افراد تصمیم‌گیر پس از این افشاگری‌ها در مورد محل جغرافیایی سرورهای ذخیره‌سازی اطلاعات خود دقت بیش‌تری کرده‌اند و حدود ۵۰ درصد از آن‌ها هم برای اجرای پروژه‌های کلود با تامل بیش‌تری عمل کرده‌اند.

نزدیک به ۳۵ درصد از مصاحبه شوندگان گفته‌اند که سیاست‌های خود در زمینه بهره‌گیری از خدمات کلود شرکت‌های مختلف را تغییر داده‌اند و ۶۲ درصد هم انتقال داده‌های خود به فضای کلود را متوقف کرده‌اند.

۹۷ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند ترجیح می‌دهند داده‌هایشان را در منطقه محل زندگی خودشان نگهداری کنند و اکثریت مطلق آنان از افزایش تمهیدات امنیتی برای مقابله با نگرانی‌های مربوط به جاسوسی دولت آمریکا خبر داده‌اند.