گرداب/ تکنولوژی ابر؛ تکنولوژیی نامطمئن از دیدگاه بسیاری از کارشناسان

گرداب/ تکنولوژی ابر؛ تکنولوژیی نامطمئن از دیدگاه بسیاری از کارشناسان
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱

86 درصد از کارشناسان آی‌تی حتی به این سیستم‌ برای قرار دادن اطلاعات حساس سازمان‌هایشان اعتماد ندارند. آن‌ها معتقد هستند که احتمال دسترسی به این اطلاعات، گم‌شدن آن‌ها و نیز دزدیدنشان؛ وجود دارد.

به گزارش گرداب به نقل از نت سکیوریتی، بر اساس تحقیقات انجام شده به وسیله موسسه نرم‌افزاری لیبرمن؛ 51 درصد از کارشناسان آی‌تی که کار آن‌ها کاملا بر تکنولوژی ابر متمرکز است به این تکنولوژی اعتماد ندارند و اطلاعات شخصی خود از جمله لیست تماس‌ها، عکس‌ها و ایمیل‌های خود را بر روی این فضا قرار نمی‌دهند.

علاوه بر این، 86 درصد از کارشناسان آی‌تی حتی به این سیستم‌ها برای قرار دادن اطلاعات حساس سازمان‌هایشان اعتماد ندارند. آن‌ها معتقد هستند که احتمال دسترسی به این اطلاعات، گم‌شدن آن‌ها و نیز دزدیدنشان؛ وجود دارد.

"فیلیپ لیبرمن" رئیس و عضو هیئت مدیره این موسسه می‌گوید: " این نتایج نشان دهنده چالش‌هایی است که شرکت‌ها با آن مواجه هستند. اگرچه به خدمت گرفتن تکنولوژی ابر برای دسترسی آسان به اطلاعات، مزایای بسیاری را برای شرکت‌ها داشته است اما زمانی که با این کارشناسان به تحلیل این تکنولوژی می‌پردازیم؛ گفته‌های آنان نشان از ریشه‌دار بودن نگرانی‌هایشان است."

70 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق کارمندان شرکت‌هایی با بیش از 1000 نفر کارمند بوده‌اند و  50 درصد از این شرکت کنندگان؛ کارشناسان شرکت‌هایی با تعداد بیش از 5000 کارمند بوده‌اند. این تحقیق در ماه نوامبر 2012 صورت گرفته است.