Gerdab.IR | گرداب

نیمی از آمریکایی‌ها هدف حملات هکری قرار گرفته‌اند

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

فعالان حوزه سایبری در آمریکا اعلام کردند به دلیل وجود نرم افزارهای آسیب پذیر و حملات پیشرفته هکری، طی ماه نخست ۲۰۱۴ بیش از نیمی از شهروندان این کشور در فضای مجازی هک شده‌اند.

به گزارش گرداب و به نقل از تسنیم، 110 میلیون آمریکایی در ماه اول سال 2014 هک شده‌اند و در این مدت 432 میلیون حساب در آمریکا هک شده است.

کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که این آمار حتی می‌تواند بیشتر هم باشد، چرا که به تازگی برخی از شرکت‌های بزرگ در وب از جمله eBay قربانی حملات سایبری هکرها شده‌اند.

نرم افزارهای آسیب پذیر نقش تعیین کننده‌ای در امنیت آن‌لاین کاربران ایفا می‌کنند. بسیاری از کاربران آمریکایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هنوز هم برنامه‌های قدیمی را که تحت تاثیر نقص‌های امنیتی قرار دارند به اجرا در می آورند.

ویندوز XP  به وضوح بهترین مثال در این مورد می‌باشد و با توجه به قطع پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم عامل در 8 آوریل، هنوز بسیاری از رایانه‌های رومیزی از آن استفاده می‌کنند.

حملات هک روز به روز پیچیده تر شده و مهاجمان سایبری با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و توسعه بد افزارهای مخرب، به راحتی می‌توانند کاربران یک وب سایت مخرب یا یک سازمان خاص را هدف قرار دهند.