Gerdab.IR | گرداب

تصویب آیین نامه ساماندهی پیامک‌ها در مرکز ملی فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

آیین‌نامه ساماندهی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و پیامک‌های خدمات ارزش افزوده تصویب شد.

به گزارش گرداب و به نقل از ایرنا، کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی آیین‌نامه ساماندهی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و پیامک‌های خدمات ارزش افزوده را تصویب کرد.

در آیین‌نامه مصوب کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی، چگونگی نظارت بر ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و پیامک‌‎های خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعالیت اپراتورها و زیر مجموعه‌های آن اعم از فراهم کننده و تجمیع کننده محتوا تعیین شده است.

این کمیسیون هم‌چنین شرایط ارائه دهندگان خدمات پیامک ارزش افزوده و پیامک‌های انبوه تبلیغاتی را در این آیین نامه تشریح کرده است.

این آیین نامه براساس مشکلات مطرح شده در ارسال و دریافت این پیامک‌ها اعم از محتوای آن‌ها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامک‌ها به تصویب رسیده است.

براساس تصمیم کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است تا کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و پیامک‌های ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.