Gerdab.IR | گرداب

توسعه فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

نخستین جلسه کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور برگزار شد.

به گزارش گرداب و به نقل از  روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی با هدف تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی فضای مجازی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، فناوری و اجتماعی و در راستای تقسیم کار کلان ملی در حوزه فضای مجازی تشکیل می‌شود که از دیگر اهداف آن ارائه راهکارها و پیشنهادات بهینه‌سازی منابع، اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها در جهت تحقق اهداف شورای عالی فضای مجازی کشور است.

همچنین مشارکت در ساماندهی و بهره‌برداری از مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی در مواجهه عالمانه و پیشتاز با تحولات فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این کارگروه خواهد بود.

بنابراین گزارش، این کارگروه با بررسی سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالادستی کشور، برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی را به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کرده و ایجاد هماهنگی میان تمامی دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی و سازگاری این برنامه با برنامه‌های پنج ساله کشور را برعهده دارد.

کارگروه برنامه‌ریزی راهبردی مرکز ملی فضای مجازی قوانین و مقررات لازم برای تحقق اهداف و سیاست‌های راهبردی فضای مجازی و شاخص‌های ملی توسعه فاوا را نیز بررسی خواهد کرد.

در این کارگروه نماینده معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی ریاست جمهوری و نماینده سازمان صنفی رایانه‌ای به عنوان بخش خصوصی حضور یافتند.