Gerdab.IR | گرداب

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

سايت‌های بدون مجوز شبنامه‌های مجازی هستند

تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلتركردن سایت‌های بدون مجوز را یكی از فعالیت‌های این معاونت برشمرد و گفت: این سایت‌ها شبنامه‌های مجازی هستند و در برخی موارد به شایعه‌پراكنی و تهمت زدن روی آورده‌اند.

به گزارش گرداب و به نقل از مهر، حسین انتظامی به همراه حجت‌الاسلام ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه رسانه به دلیل اشراف به حوزه‌های مختلف از حساسیت‌هایی برخوردار است، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا همه دیدگاه‌ها در چارچوب قانون و شرع کار خود را در این حوزه انجام دهند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع ‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید همه به دور از هرج و مرج و بدون اینکه اعتقادات مردم زیرسئوال برود فعالیت‌های هنری خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای هر سال اولویت‌های كاری را اعلام می‌کند، تصریح کرد: امسال 7 اولویت را اعلام کرده‌ایم.

حمایت 3 برابری از رسانه‌هایی که به حوزه قرآن، شعائر دینی و احکام می‌پردازند

انتظامی تأکید کرد: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از رسانه‌هایی که در حوزه قرآن، شعائر دینی و ترویج احکام فعالیت دارند و آن را شاکله کار خود قرار داده‌اند 3 برابر بیشتر است و مجوز‌های آن‌ها خارج از نوبت صادر می‌شود.

وی در ادامه به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌هایی که فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس را شاکله فعالیت خود قرار می‌دهند اشاره كرد و گفت: از رسانه‌هایی که به ترویج سبک زندگی اسلامی در مقابل غربی‌ها می‌پردازند حمایت می‌کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زبان و ادبیات هم عنصر هویت بخش و هم عنصر امنیت آفرین‌ هستند، افزود: از رسانه‌هایی که به ترویج زبان و ادبیات می‌پردازند نیز حمایت می‌شود.

وی در ادامه گفت: رسانه‌هایی که هر یک از موارد 24 گانه اقتصاد مقاومتی را شاکله کار و فعالیت خود قرار دهند، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتظامی با اشاره به رسانه‌هایی که در استان‌های مرزی منتشر می‌شود، افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌ها مطالبی را منعكس كرده‌اند که تضعیف کننده امنیت ملی است و ما تا حدی که معقول باشد آن‌ها را تحمل می‌کنیم و اگر بیشتر از حد شود با ابزار نظارتی دیگری با آنها برخورد خواهیم کرد و از افرادی که مروج همبستگی ملی می‌شوند حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر ارشاد تاكید كرد: به دلیل تحقق پیشرفت علم در کشور از رسانه‌هایی که موجب ترویج علم می‌شوند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به رسانه‌هایی كه در حوزه مجازی فعالیت می‌كنند، از این رسانه‌ها به عنوان شبنامه‌های مجازی یاد كرد و گفت: قانونمند کردن سایت‌های فاقد مجوز را در پیش گرفته‌ایم که 5 هزار سایت ثبت نشده وجود دارد.

انتظامی با بیان اینكه مهلتی كه برای قانونمندكردن شیوه فعالیت این سایت‌ها اعلام شده به پایان رسیده است اظهار کرد: در حال فیلتر کردن این سایت‌ها هستیم که با این اقدام بسیاری از این سایت‌ها مطالبشان را معقول‌تر کرده‌اند و این هدف ما است.