Gerdab.IR | گرداب

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد:

تدوین سیاست‌های مواجهه با پول‌های مجازی

تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳

برنامه های راهبردی مرکز ملی فضای مجازی در قبال پول های مجازی پس از تصویب در کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در جلسه شورای عالی فضای مجازی برای تصویب نهایی و ابلاغ به دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه مطرح خواهد شد.

به گزارش گرداب و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، معاونت تنظیم مقررات این مرکز به منظور تدوین سیاست ها و برنامه های راهبردی کشور درخصوص پول های مجازی و بررسی مواجهه کشورهای مختلف با این موضوع جلسات فشرده کارشناسی و مدیریتی را با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط از جمله بانك مركزی، سازمان بورس و سازمان فناوری اطلاعات برگزار کرده است.

بر همین اساس، این سیاست ها و برنامه های راهبردی پس از تصویب در کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در جلسه شورای عالی فضای مجازی برای تصویب نهایی و ابلاغ به دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه مطرح خواهد شد.

بنابراین گزارش، معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور این کمیته را با توجه به رواج چند سال اخیر پول های مجازی در دنیا و به دنبال آن در ایران که می تواند بصورت بالقوه اثرات مثبت و منفی بسیاری از جنبه های مختلف در پی داشته باشد، تشکیل داده است.

پول‌های مجازی (bitcoin) امکان معاملات غیرمتمرکز، ناشناس و بدون کنترل را فراهم کرده و به هیچ بانکی وابسته نیست، بنابراین یک تشکیلات مرکزی ثبت شده با مشخصات و آدرس شما در آن وجود ندارد و مبادلات پولی در این شبکه کاملا مخفیانه و بدون دانستن هویت کاربران انجام می شود که این امر پولشویی و سایر تخلفات مالی را در آن به راحتی امکانپذیر می کند و اقتصاد دنیای واقعی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و امکان کنترل بانک مرکزی و حاکمیتی کشور را تضعیف می کند.