کاهش 7 درصدی مشارکت کاربران در توئیتر، باعث کاهش 9 درصدی ارزش سهام این شبکه اجتماعی شده است.
به گزارش گرداب و به نقل از فارس، رویترز گزارش داد که شرکت توئیتر از کاهش ۷ درصدی مشارکت کاربران در تولید محتوا در این سایت خبر داده و میگوید این امر در کاهش ۹ درصدی ارزش سهام آن در روزهای اخیر تاثیرگذار بوده است.
این کاهش مشارکت در شرایطی رخ میدهد که تعداد کاربران توئیتر در سه ماهه سوم سال 2014 حدود 23 درصد رشد نشان میدهد.
این شرکت نگران است که تداوم این وضعیت موجب کاهش سطح درآمد آن در سه ماهه چهارم سال 2014 شود و شرایط را در آستانه سال 2015 برای توئیتر بدتر از گذشته کند.
نزول سهام توئیتر در شرایطی رخ داده که از ماه جولای به این سو ارزش سهام این شرکت با رشد تقریبا 19 درصدی مواجه شده بود.
کارشناسان فناوری اطلاعات معتقدند کاهش استفاده از توئیتر ناشی از محبوبیت سرویس ها و شبکههای اجتماعی همراه است.
با توجه به اینکه استفاده از گوشی و تبلت برای اتصال به اینترنت روز به روز افزایش مییابد، سایتهایی مانند توئیتر برای حفظ جذابیت خود باید به دنبال روش های جدیدی باشند.
این شرکت تعداد کاربران فعال خود را در سه ماهه سوم سال 2014 برابر با 284 میلیون نفر اعلام کرده که اگر چه نسبت به سه ماه مشابه سال قبل 23 درصد رشد نشان می دهد، اما در مقایسه با سه ماه قبل یک درصد کاهش یافته است.