Gerdab.IR | گرداب

معاون وزير كشور عراق:

آغاز عمليات دستگيري 38 عضو ارشد منافقين

تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۹

معاون اول وزير كشور عراق، از آغاز ماموریت وزارت كشور عراق و اينترپل برای دستگيري اعضاي ارشد‌ گروهك تروريستي منافقين و انتقال اين افراد به دادگاه خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "ايدن خالد" معاون اول وزير كشور عراق اعلام کرد: روز گذشته‌ نامه‌اي از طرف دادگاه عالي جنايي را دريافت كرديم كه‌ در آن اسامي 38 عضو ارشد گروهك منافقين را شامل مي‌شود.

وي افزود: در اين نامه‌ دادگاه‌ از وزارت كشور درخواست كرده‌ هر چه‌ سريعتر عمليات دستگيري اين افراد جنايتكار را آغاز كرده‌ و آنها را تحويل مقامات قضايي دهند.

معاون وزير كشور عراق در ادامه‌ با تأكيد بر دستگيري اعضاي ارشد سازمان منافقين خاطرنشان كرد: هم اكنون اسامي و عكس تمامي اين افراد به‌ نيروهاي پليس سراسر كشور تحويل داده‌ شده‌ است.

چندي پيش دادگاه عالي جنايي عراق حكم دستگيري مسعود رجوي و 37 نفر ديگر از اعضاي گروهك منافقين از جمله مريم رجوي و امير كاظمي، يكي از معاونان رجوي را به‌ اتهام قتل مردم عراق در سال‌هاي قبل از سقوط رژيم صدام را صادر كرد.

بر اساس ماده 12 از قانون دادگاه جنايي عراق، وزارت كشور عراق و اينترپل مامور به دستگيري و انتقال اين افراد به دادگاه خواهند شد.

بر اساس گزارش‌هاي‌ دريافتي، از آن‌جايي‌كه حاكميت دولت عراق در استان دياله به رسميت شناخته شده و امنيت كمپ عراق جديد (پادگان اشرف) در منطقه خالص به طور كامل بر عهده نيروهاي انتظامي عراق قرار گرفته است، هم اكنون اين نيروها جايگزين نيروهاي آمريكايي شدند.